dimarts, 11 de maig del 2010

Esquiada a la gelera de l'Aneto

Sortim a les 6.15h del Refugi de la Renclusa amb la intenció de picar l'Aneto i regalar-nos un descens en esquís de 1.400m de desnivell fins a Aigualluts.
No tenim gaires esperances de triomfar ja que la predicció de la meteo no és molt optimista. A més, el dia anterior va estar plovent, com a mínim,  fins a la cota 2.100m.  I a partir de les 20h hi va començar a nevar.
Així doncs, dubtosos que la sortida sigui un èxit, iniciem l'ascens cap al Portillón Superior amb 20 cm. de neu nova i obrint traça des del refu. Per evitar les pales més dretes que baixen directes al refugi, anem més cap a l'oest (barranc de la Maladeta), a buscar un ascens un pèl més suau. A la cota 2850 ens desviem cap l'est per accedir al Portillón Superior.

Superat el pas, entrem a la gelera i continuem obrint traça però aquest cop sobre uns 30-40 cm de neu nova. Quan arribem al Collado de Coronas, a la cota 3.196m, són aproximadament les 10.30h i estem exhausts per l'esforç; està clar, ens faltava un tercer relleu ;)

Analitzades les diferents alternatives, decidim no desgastar-nos més i aprofitar al màxim el descens. Tenint en compte que ens hem 'currat' tota la traça de pujada, com a mínim, 'petar' nosaltres les pales de baixada....

Excel.lent neu fins a la cota 2.400m. A partir d'aquí la trobem més pesada, ja comença a transformar tot i que encara es pot esquiar força bé. Quan arribem al pla d'aigualluts tocarà carretejar durant una hora els esquís fins a la Besurta, on hem deixat el cotxe... el proper cop caldrà inspeccionar de creuar pel coll de la Renclusa i baixar pel camí del refugi.

Com sempre, us hem penjat el track al wikiloc