dimarts, 26 de juny del 2012

Combinada al cim del Montorroio

(les falles d'Alins, dissabte a la nit)

Dia: 23 de juny de 2012
Distància: 42.5 km
Durada total: 8h
Desnivell: 2.100m
Dificultat tècnica: baixa.
Accés: passat Sort desviem per la carretera direcció Llessui. Al poble de Sorre deixem el cotxe.
Més informació per visitar la comarca: Pallars Sobirà.

Per celebrar el solstici d'estiu i la diada dels Països Catalans ens regalem una excel·lent combinada de btt i senderisme pel Pallars Sobirà, un cop més explo(rant)tant el complaent Alt Pirineu que ens té enamorats. Segurament les dates ens ha obsequiat amb una verdor extra, poc habituada a romandre-hi llargues èpoques. En qualsevol cas, hem conegut nous racons de la Vall d'Assua i com és habitual el paisatge li ha sumat punts a la valoració final de la jornada.

Entrem al petit poble de Sorre i, a prop de la 'pedra gran', ja veiem l'indicador del corriol que porta a l'ermita de Santa Anna, que seguirem i que ens estalviarà una mica d'asfalt de via secundària. Per contra, el sender no és 100% ciclable però, en tenir poca tirada, tampoc ens suposarà una càrrega negativa. Arribats a l'ermita seguim l'asfalt fins al poble de Caregue on enllaçarem amb la pista que durant 21 quilòmetres ens forçarà a guanyar 1000 metres de desnivell  sobre rodes. Exceptuant els darrers metres abans d'enllaçar amb la pista que ve d'Espot, on toparem amb breus trams un pèl més exigents, sempre ascendirem molt còmodament fins al  colletó de la Portella, cota màxima abans de canviar de disciplina.

Tot seguit perdem uns 140m fins a l'àrea d'esbarjo de la Mainera i les rodes passen el relleu als pals de trekking. Fem canvi de calçat, traiem casc i guants i donem una pausa a les bicis. Ascendim al Montorroio pel seu vessant est. Des de la zona d'esbarjo pugem directes fins gairebé un cim secundari, sempre deixant el barranc a la nostra dreta. D'aquí, anem a buscar l'evident i pedregós llom cimer del Montorroio, entretingut de pujada però ràpid de baixada.

(darrers metres abans del cim)

Aquest dia, el veí cim del Montsent  no es deixarà veure ni de prop ni de lluny. Tot seguit desfem camí fins recuperar les bicis.
Seguirem per la pista, direcció al Coll del Triador, durant uns 3.5km amb uns metres de lleugera pujada, però ben aviat abandonem la pista principal i encarem el serpentejant descens cap al riu de Berasti.

(les antigues pistes d'esquí de Llessui al fons)

(arribant a Llessui)

Arribats a Llessui empalmem amb un sender fins a Sorre, de fàcil tracte però amb un excés de vegetació (ortigues incloses) que ens fa sospitar que som dels primeres de la temporada a passar-hi.

(sender de Llessui a Sorre)