diumenge, 11 de novembre del 2012

Al Turó de l'Home en BTT

Dia de la ruta: pont de la castanyada.
Distància: 37 km.
Desnivell: 1500 m.
Dificultat: molt alta.
Ciclabilitat de pujada: 98%.
Ciclabilitat de baixada: 99,9%.
Exposició: baixa.
Durada: 5.30 h.
Punt de sortida: Arbúcies
Més informació de la comarca: La Selva

Arbúcies - El Vidà - Coll de Te - Font de Passavets - Turó de l'Home - Santa Fe de Montseny - El Roters - Arbúcies

Incursió al Montseny per conèixer la cara nord del Turó de l'Home, un cim a tocar del Meditarrani amb desnivells més propis del Pirineu. L'ambient és el d'un lloc prop de la gran ciutat (ple de ciclistes), la qual cosa ens provoca certa estranyesa, més que res perquè al Pirineu i Prepirineu 'lleidatans' ens podem passar hores i hores pedalant sense veure ni una ànima.

L'excursió s'inicia a l'aparcament del camp de futbol d'Arbúcies des d'on prenem una pista que puja amb pendents molt moderats: fins enllçar amb la BV-5114 són 16 km per guanyar 900 m. de desnivell; l'entorn ens regala una fantàstic ambient de tardor.

Però quan s'acaba aquesta part (amb un breu incís d'asfalt en descens) el tema es complica i de valent. Ara remuntem des de la font de Passavets per un corriol-pista estreta que guanya 600 m. en 4,5 km; no cal dir que en més d'una ocasió hem de posar peu a terra (unes 6-7 vegades) pel desnivell o pel terreny, tot i que en cap cas el tram de caminar arriba als 100 de longitud (amb tot, no descartem que amb una bona tècnica i una millor condició física es pugui fer tot damunt la bici). L'únic consol continua sent el paisatge.

Llàstima que la méteo es va espatllant cada cop més i assolim el cim en mig d'una boira espessíssima i un vent fred que ens obliga a desfer camí ràpidament (tot i que la intenció inicial era baixar per un sender que surt sota les Agudes). Tot allò que hem patit de pujada ara és un gaudi de descens fins a la Font de Passavets.

A la font deixem de desfer camí i creuem la carretera per prendre una pista atrotinada que ens duu fins a Santa Fe de Montseny, en un tram força pedregós. A partir d'aquest punt descendim bàsicament per pista uns 200 m de desnivell abans no agafem el corriol que ens baixarà fins a Arbúcies. En general, aquest sender té una exigència tècnica mitjanatirantaalteta, però té uns 100 m a la part alta molt difícils per la presència de grans pedres. El paisatge, tot i que hem deixat enrere el predomini dels arbres caducifolis, continua sent fantàstic.

Els 500 m de desnivell d'aquest corriol finalitza amb una part, ja a prop d'Arbúcies, molt més relaxada.