dilluns, 16 de març del 2015

Volta al pantà de Santa Anna

Distància: 66km
Desnivell: 1600m+
Dificultat tècnica: baixa, molt puntualment mitjana
Durada total: 6h
Punt de sortida: Ivars de Noguera

Volta improvisada a última hora, tot esperant que la méteo donés una treva al Pirineu i ens deixés treure les foques... però no, com tants altres cap de setmana d'aquesta temporada. Doncs res, a pedalar el nostre estimat Prepirineu, en aquesta ocasió per voltejar el pantà de Santa Anna tot decidint a cada cruïlla el recorregut final.

Des d'Ivars de Noguera creuem per bones pistes fins a situar-nos sota el Montpedró;

aviat tenim un remuntada explosiva fins al Pla de les Mules punt des d'on hem de baixar a Valldellou. Ho fem per un bonic sender (l'únic del dia) que ja es comença a notar erosionat per l'evident pas de les motos de cross (que no ho saben que per aquests camins no hi poden passar vehicles motoritzats?).

Des de Valldellou reprenem l'ascens en direcció al Congost de Valldellou, un preciós raconet on caldrà caminar durant cinc minuts.

A continuació ve una llarga tirada de pistes en bon estat fins arribar al Coll de la Irene; n'hi ha per triar i remenar i nosaltres ho anem fent a mesura que intentem despistar uns gossos perdiguers que sospitem que han estat abandonats pels cafres de sempre. Des del citat coll perdem metres ràpidament per una pista que ens deixa a la impressionant presa de Canelles.

Ara toca pujar de nou per una pista en molt bon estat on coincidim amb aquelles persones que gaudeixen matant animals pel simple 'plaer' de matar-los (impossible d'entendre...)... vist els problemes que tenen per recollir tots els gossos, entenem l'anterior coincidència amb els dos simpàtics cans. Amb tot, les vistes al pantà de Canelles i la inesperada nevada fan la pujada fins a Blancafort prou entretinguda.

Ara comencem a baixar cap a Alberola, tot i que no hi arribarem ja que ens desviarem a la dreta per pedalar el fantàstic Pas del Llop.

Si durant la primera meitat de la volta no hem vist el pantà de Santa Anna, ara, al costat est, ens acompanyarà tota l'estona fins a Ivars, amb alguna pujada pel mig; el cartell de Santa Maria de Vallverd diu que Ivars està a 12 km... al final resulta que eren 16, una petita errada de càlcul o de posició del cartell.