dimecres, 8 d’abril del 2015

Al Bony Negre des de la Vall de Sant Nicolau

Distància: 10 km
Desnivell: 1000m
Dificultat: ME/BE, S2 (S3 per la pala final de 100 m+)
Durada total: 5:30
Dia: 4/04

Entrem a la Vall de Sant Nicolau i pugem fins a la cota 1750. Creuem el riu a gual i sembla que ens podrem calçar els esquís aviat; la veritat és que ens els calcem relativament aviat, tot just després de fer 100m+ amb els esquís a l'esquena però anem remuntant pel marge esquerra del Barranc dels Llacs sortejant moltes clapes sense neu. A mesura que guanyem metres el tema no millora i no és ben bé fins a la cota 2000 que trobem neu contínua ja fins al coll, al qual arribem sempre per pales de pendent suau.

Buscant la neu

No sabem quin dels dos bonys farem; la idea és el Negre, on es pot accedir amb els esquís  als peus, però la pala final, orientada a l'oest, està molt dura i té prou pendent per provocar algun ensurt en cas de patinada. Mal per mal, potser piquem el Bony Blanc (2755m) que és el més alt dels dos però veiem que té una cresta com a mínim entretinguda, amb passos de grampons i d'altres que no. Com que la major part de la baixada és d'orientació N-E i ja fa estona que li toca el sol decidim pujar al Bony Negre (2721m) amb grampons i anar per feina.

El Bony Blanc, i la seva cresta, al fons
Arribant al cim
Des del cim desfem fins al coll on calcem esquís i comencem a esquiar la bona neu primavera que trobem fins a la cota 1900, punt fins on hem pogut rapinyar neu per esquiar; a partir d'aquí els esquís tornen a l'esquena fins al cotxe. I malgrat l'escassetat de neu pleguem amb un bon regust: el lloc, la neu primavera, la tranquil·litat, la companyia... un plaer.

La tieta i els nebots ;-)