dilluns, 17 de juliol del 2017

A la Tosa Pelada des de Port del Comte

Distància: 28 km.
Desnivell: 1200 m.
Dificultat: mitjana-alta, molt puntualment alta.
Durada total: 4 h
Punt de sortida: estació d'esquí de Port del Comte.

Des de l'aparcament de l'estació d'esquí anem remuntant inicialment per asfalt fins al pàrquing del Sucre on prenem una pista que puja entre suaument i moderadament, sempre seguint les indicacions de la Tosa Pelada i el Pedró. Quan deixem la pista que va cap a l'Arp trobem rampes més exigents fins als peus de l'Estivella.

En aquest punt ja veiem el nostre destí final i la pista que hi duu. Combinem trams de fort pendent amb ferm notablement pedregós. A la cruïlla amb el Pedró nosaltres ens desviem a la dreta per afrontar els darrers pendents fins que a pocs metres del cim ens tocarà caminar breument.

Des del cim ens tirem pel sender marcat per a les raquetes de neu (marques blaves o grogues). El primer tram sense bosc és espectacular: pendent suau però molta pedra que no dificulta gaire la progressió; en canvi, el tram del bosc, més net.

Passem el Prat Llong, breu pujada i continuem el descens del circuit de raquetes fins a Tuixen-Lavansa; en aquest cas es tracta d'un sender molt senzill però que està ple de branquetes, pinyes, etc. Si estigués una mica més net seria una delícia. Des de l'estació anem cap al refugi de l'Arp i baixem un tram del sender preparat per a córrer de la gent de l'Alt Urgell; en general bona ciclabilitat exceptuant 5/6 breus passos més tècnics.

Per al final, ens queda remuntar cap al Coll de Buc, Coll de Port i baixada pel GR (la part que vam fer no és gens ciclable; d'on el vam deixar cap a la Coma està més bé) fins a l'entrada de la carretera que ens duu altre cop fins a Port del Comte completant així una bonica circular.

Roger ha dit...

No pareu xecs, que bé. Que no pari, festa major.
Fins aviat. Bona nit!!!

pass@muntanyes ha dit...

Aquí n'hauríem de fer alguna de grossa... que hi ha molts m+ per pedalar!