dilluns, 13 de novembre del 2023

En BTT pels dominis del Castell de Mur

Distància: 42 km.
Desnivell: 1400 m.
Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta.
Durada total: 6 h.
Punt de sortida: Cellers (Hotel del Llac).

Bonica pedalada al sud de Tremp, per una zona que queda a l'ombra del "glamour" del territori Lo Podall, però que manté l'essència pallaresa amb senders naturals, sense artificis ni ginys postissos. Concretament ens movem entre el Castell de Mur i Cellers, per tant, sempre al marge dret de la Pallaresa, un indret de desnivells discrets, però amb molts encants, especialment en aquesta època de tardor.

Sortim de Cellers i pugem progressivament fins a Estorm; la continuació és del mateix calibre fins a superar les Mosques (1031 m).

En aquest punt iniciem una breu baixada per pista per anar a buscar el camí vell que baixa a Vilamolat; una preciositat amb lloses, pedra solta, corbes i contracorbes, etc. En total, uns 300 m- de bonic corriol que ens deixa a les envistes de Vilamolat, on no arribem ja que prenem una pista guanyada a mig flanc de la paret est de les Mosques i que inicialment remunta fort, però aviat s'aplana.

D'aquesta manera arribem al Castell de Mur (val MOLT la pena la visita guiada -evidentment no el dia que pedalem-) on prenem el fantàstic sender que es diu la Censada i que ens duu elegantment fins a Santa Llúcia de Mur. Aquí continuem baixant per una altre sender que transita per una obaga preciosa fins a Guàrdia.

Fins aquí portem 950 m+ i encara ens queda una mica de benzina; decidim tornar a pujar al Castell de Mur però ara baixar pel sender del Castell de Guàrdia. L'enllaç entre els dos castells no val la pena ja que té força trams de caminar, fins i tot amb alguna desgrimpada; i del Castell de Guàrdia avall el corriol és el típic de Prepirineu solà, és a dir, sec i de pedra petita, que per sort agafem una mica humit i encara es deixa, però en general resulta poc agraït.