divendres, 11 de setembre del 2009

Cresta Belloc-Spijeols-Gourdon

El primer dia deixem el cotxe al pàrking de les granges d'Astau (1.140m) i pugem fins al refugi d'Espingo (1.950m) on farem nit (800m, 1.30h)
Al dia següent seguirem l'itinerari d'aproximació que ens ha indicat el guarda del refugi. Iniciem la ruta direcció al refugi du Portillon fins arribar a un petit pont situat a uns 2.250m. Abans de creuar-lo ens desviarem per prendre la ruta normal de l'Spiejols i seguirem el sender fins a l'alçada de 2.340m. En aquest punt deixarem el sender més evident i creuarem el barranc per sota l'esperó que baixa de l'Spiejols i anirem direcció nordoest.

A partir d'ara el recorregut és menys evident i les fites són escasses però es tracta d'anar seguint la direcció indicada fins arribar a la canal d'accés a la Bretxa Belloc (2.912m) que superarem pel costat més fàcil segons l'estat de la congesta. Iniciem la cresta dels Belloc on, en alguns moments, haurem d'anar superant alguns passos una mica exposats i aeris. A partir del Belloc Sur (3.007) i fins arribar al pic Spijeols (3.065m) la cresta se suavitza i, per tant, la dificultat disminueix.

Des del cim de l'Spiejols baixem per la ruta normal fins a la bretxa 2.920m i, a continuació, seguirem per la cresta que ens durà al Pic Gourdon (3.034m).
Pel retorn haurem de desfer camí i enllaçar amb la ruta normal de descens de l'Spiejols per arribar al refugi Espingo i, d'aquí, al pàrking. (desnivell pujada 1.500m, desnivell baixada 2.300m)