divendres, 2 d’abril del 2010

Pic Norís amb esquís

Dificultat: moderada (segons les condicions, alta), S3.
Desnivell: 1150 mts
Arribem amb el cotxe fins al pla de la Selva havent passat un parell de plaques de neu que a primera hora del matí ens obliguen a posar cadenes. Des del mateix lloc on deixem el cotxe ens calcem els esquís i comencem a remuntar per la pista que mena a la pleta del Frares; a partir d'aquest punt continuem l'ascens deixant a la dreta uns pendents (propensos a les allaus) i a l'esquerra el barranc d'Aixeus. Una mica abans de la cota 2300 i quan som a la base d'una pala evident hem d'anar a l'esquerra tirant un flanqueig força exposat que superant els darrers trams de bosc poc espès ens menarà al llac d'Aixeus.

A partir d'aquí ens encarem amb tendència est per primer passar per sota les parets del Sentinella (lloc propens a les allaus) i superar un marcat desnivell fins situar-nos al llom del Norís. Des d'aquest punt només ens queda remuntar la pala cimera preferiblement per la part dreta. En funció de com trobem la neu farem cim amb els esquís als peus (nosaltres hi vam arribar amb "disparitat de criteris").

Iniciem el descens per l'espectacular pala amb una neu més bona del que ens pensàvem per amb poc relleu fet que en redueix el gaudi.

Més endavant tenim sort i s'obre una escletxa que ens permet gaudir al màxim de la neu pols seca que hi ha fins a la pista. Aquí la cosa canvia totalment i la neu és tan humida que ens obliga a una dura remada de més de 3 kms.
Cim exigent que demana neu molt estable.