diumenge, 30 de gener del 2011

Vilafranca del Penedès - Est. Sant Vicenç de Calders en btt

Les previsions meteorològiques "ens suggereixen" que aquest cap de setmana no ens acostem al Pirineu (tot i que sospitem que tant el meteocat com meteofrance no van estar gaire fins en les prediccions de mal temps, p. ex.) Així doncs, anem a buscar "l'escalfor" del Mediterrani a la comarca del Baix Penedès; però quan hi arribem coincidim amb una tormenta que segons l'estació automàtica del meteocat ha deixat gairebé 70 litres per m2 (si al Pirineu ha caigut el mateix, tenim mitja temporada assegurada).
Malgrat tot encara podem treure a passejar la btt: prenem el tren a l'estació de Sant Vicenç de Calders i baixem a Vilafranca del Penedès. Des de la capital comencem a remuntar cap al castell d'Olerdola, del qual només en queda alguna pedra escadussera; el més interessant de l'indret són les restes de civilitzacions pretèrites (íbers, romans, ...).

Bona pista, desnivells moderats i algun corriol de bon fer. A partir d'aquí continuem en ascens fins al Puig de l'Àliga: pista - urbanització - pista. Des del cim baixem per còmodes pistes fins a la casa Balaguer on enllacem amb el GR 92 fins la localitat de Castellet; aquest tram de GR és un corriol tècnicament exigent per la gran irregularitat del terreny (amb tot, és gairebé íntegrament ciclable).

Des de Castellet arribem fins a Clariana on iniciem el tram més corriolaire de l'itinerari (tant de pujada com de baixada, però tots molt assequibles). Arribem a la carretera una mica tips de corriols de motos de cross i prenem la carretera que, en poc més de 3 kms ens retorna a Calafell, des d'on gairebé sempre paral·lels a la via tornem planejant fins a l'estació de trens de St. Vicenç.