divendres, 18 d’octubre del 2013

Ciclabilitat: 99,9%
Punt de sortida: Bourg St. Maurice
Carte de randonnées: Beaufortain 1:50.000, de Rando éditions

Des de Bourg St. Maurice sortim paral·lels al Torrent l’Arbone fins que quan la carretera el creua nosaltres seguim recte. En pocs metres empalmem amb una pista on no podem accedir perquè hi ha certs horaris en què els militars fan pràctiques de tir. Per tant, ens toca ascendir passant per Le Villaret punt on s’acaba l’asfalt, tot i que més endavant en tornarem a trobar. La pujada no admet cap altre qualificatiu que salvatge; puja 1.150m en 9,5 km... res, a una mitjana del 12% i el pitjor del cas és que es pot fer tot damunt la bici; això sí, no cal dir en quines condicions. Especialment durs són els primers quilòmetres passat le Villaret.

Arribats als Fort de la Platte, trobem que l’indret actualment és una formatgeria i bar-restaurant d’estiu. El descens és tan intens com la pujada. Hi podem diferenciar dues parts: la primera, els 550m primers, són per un sender net i fàcil, però cal tenir en compte que baixa per sobre del 25%; les vistes de tota la vall són molt bones.

La segona meitat de baixada (500 m-), fins a le Rossiere, són notablement més complicats a causa de la major presència de pedra solta i de llaçades força tancades; amb tot, no es deixa de gaudir fins al final, on cal parar compte perquè té algunes parts exposades.