divendres, 29 d’agost del 2014

Desnivell: 1200m
Dificultat: mitjana
Punt de sortida: Coll de Tentes (2200m) on s'arriba des de Gavarnie

Tornem a intentar els Gabietos ara, però, ho fem passant per la Bretxa de Roland i el Refugi de Sarradets. Des de l'aparcament del Coll de Tente seguim la pista asfaltada (no transitable) fins al Coll de Buxargüelo on anem a l'esquerra per fer un llarg flanqueig sota les parets nord dels Gabietos.

Cap a la cota 2400 comencem a guanyar desnivell de debò; d'aquesta manera passem el refugi de Sarradets (2587m) i ens encarem a la Bretxa de Roland (2807m).

Des de la bretxa cal perdre un centenar de metres pel camí de Góriz però passats aquests 100m ens hem de desviar a la dreta seguint les fites que ens duen al Collado Blanco. En aquest punt cal flanquejar sense gairebé perdre alçada, però una llengua de neu amb molt de pendent ens obliga a baixar una mica més del que voldríem. Continuem flanquejant per la neu (grampons i piolet) fins a situar-nos a la perpendicular del Coll de Gabietos.

Ara ens orientem per fàcils però entretingudes diagonals fins al cim occidental dels Gabietos (3021m). Des d'aquesta cota anem a la punt oriental (3031m) on arribem sense més dificultats, sempre pel costat meridional (a la ressenya que portem diu que entre els dos cims és PD, però nosaltres no el vam saber veure).

Ara ja només ens queda desfer camí fins a l'aparcament.