diumenge, 17 de setembre del 2017

Al Mont Froid en BTT (una indispensable del sud de la Vanoise)

Distància: 36 km.
Desnivell: 1800 m.
Dificultat: mitjana-alta.
Ciclabilitat de pujada: 95%.
Ciclabilitat de baixada: 99,5%.
Durada total: 7:15.
Punt de sortida: Bramans.

Volta imprescindible al sud de la Vanoise extreta del fantàstic bloc Miam VTT (merci beaucoup!).
Sortida de Bramans ondulant pels senders del centre BTT de la zona fins a Termignon on prenem la pista que remunta còmodament creuant les instal·lacions de l'estació d'esquí fins a la cota 2400; molt bones vistes cap a la gelera de l'Arpont, sobretot a dalt quan els arbres comencen a desaparèixer.

Gelera de l'Arpont

Inici sender Coll de Sollieres

Progressivament la pista es va reconvertint a sender fins al Coll de Sollieres; és un tram preciós on es guanya metres de manera suau i amb uns fantàstiques vistes cap al cim del Mont Froid. Arribats al coll, encara podem pedalar fins a la cota 2700 però els 100m+ següents fins a l'antic fort els hem de fer caminant.

Sender cap al Coll de Sollieres amb el Mont Froid a la dreta

Al Coll de Sollieres amb el Petit Signal de Mont Cenis darrere

A la cota 2700, pujant cap a l'antic fort

Des del fort, seguim per la fina carena que l'uneix amb el cim; no és difícil però és notablement exposat i això li dóna un ambient espectacular.; tot just és mig quilòmetre.

Trams espectaculars entre l'antic fort i el cim del Mont Froid

Assolim el cim caminant algun tramet més i desfem camí fins al coll; tot el que hem fet a peu de pujada ara ho baixem damunt la bici.

Baixant des del fort

Des del coll ens orientem a l'oest i comencem a baixar per un fantàstic corriol que a poc a poc es va espatllant i que farem millor si anem pel marge ja que està molt aixaragallat. Aquest tram dura poc, just fins a l'entrada d'un tanca on pasturen ovelles (compte si hi ha els gossos). A poc a poc el sender es fa més evident i còmode; a continuació tenim un flanqueig per canviar de vessant de muntanya amb algun pas una mica exposat, però res greu. Quan canviem d'orientació, passem a l'obaga de la muntanya, empalmem amb una ruta del centre btt (creiem que era la 4, negra) que es tracta d'un corriol de molt bon fer, en general, i que ens duu directament a Bramans xalant de valent.

Primer metres de descens passat el Coll de Sollieres

El Mont Froid al fons a l'esquerra i per on hem baixat

Flanqueig abans de canviar de vessant

En total, tota aquesta successió de corriols ens permeten baixar 1500m- gairebé sense pausa ni posar un peu a terra: un REGAL!, que cap ciclista de muntanya que visita la zona s'hauria de deixar perdre.