dimarts, 19 de juny del 2018

Dificultat: mitjana-alta.
Punt de sortida: Aritzu.
Durada total: 5 h.

Breu estada a Nafarroa per acompanyar les famílies i amics dels joves d'Altsasu, víctimes de la visceralitat i rancúnia de l'Estat espanyol vers tot aquell que pensi diferent i que castiguen amb tota mena de paranys i manipulacions per fer veure el que no és. Nosaltres i 60.000 persones més ens manifestem per Iruña dissabte a la tarda per denunciar tot aquest muntatge jurídic i policial.

Diumenge al matí aprofitem per conèixer una mica d'aquest entorn atlàntic amb paisatges que ens sorprenen notablement perquè hi estem ben poc acostumats. Fem una visita a Burdindogi sortint des d'Aritzu, malgrat que normalment s'hi accedeix des d'Eugi perquè la part més interessant és el vessant est de la muntanya. De totes maneres queda una ruta molt arregladeta tal com la vam fer, malgrat que  el darrer descens no va ser prou reeixit perquè en bona part transitava per pista.
Així vam sortir, ben acompanyats pels amics de Uharte BTT, des d'Aritzu i vam remuntar fins a l'ermita de Burdindogi, primer per pista i després per bosc a través amb alguns punts caminant. La baixada cap al pantà la vam fer per la famosa Magnum, un bonic descens enmig d'una fageda preciosa, però que molt preciosa. La remuntada per tornar a la nostra vall la vam realitzar primer per pista i després encadenant una sèrie de senders tremendíssims de bonics abans de despenjar-nos una altre cop cap a Aritzu bàsicament per pista i algun esquitx de sender.
El vídeo només mostra el descens de Burdindogi ja que amb tanta humitat com hi ha per allí l'objectiu de la majoria de preses estava 'tacat' per gotes d'aigua i no s'ha pogut aprofitar gran cosa: