dimecres, 25 d’octubre del 2023

Corriolejant per les Valls d'Aguilar

Productiu cap de setmana per corriolejar els fantàstics senders de les Valls d'Aguilar que, en aquesta època, es vesteix amb els millors colors. Ja n'hem parlat en piulades anteriors i, per tant, no cal estendre-s'hi gaire... breument, el primer dia vam fer el 8 de la Muntanyeta des de Noves; la primera pujada la vam encarar per la banda solana, per Miravall, i fins al cap de la Muntanyeta; en total 1000 m+ d'una tirada sempre per pistes en bon estat i pendents entre suau i moderats amb alguna breu excepció. La baixada, de les bones bones: 800 m-, a dalt per la banda solana, amb algun pas exigent però a baix per una obaga preciosa de roures. La següent pujada, per l'obaga amb alguns trams que collen de valent (en 3 km guanyem 400 m+), ens duen altra volta al cim de la Muntanyeta, però ara descendim cap a Miravall i després cap a Berén i Castellins per uns corriols unànimement qualificats d'espectaculars. En total 40 km i 1950 m+.
I la 1a jornada en imatges:

El segon dia ens endinsem encara més a les Valls d'Aguilar fins a situar-nos-en al cor: sortim de Castellàs per ascendir per una bonica pista direcció a Solans on arribem per un bonic i fàcil sender. Des d'aquí pugem cap al Dolmen de Biscarbó amb unes rampes (100 m+) dures dures. Bona baixada pel Camí Vell fins a Junyent on reprenem la pujada fins a les Piques (1971 m); ascens amable fins als darrers 100 m+ que resulten duríssims, fins i tot tirant voltes maria per suavitzar el pendent salvatge d'uns 50 m+. El descens el fem si fa no fa per on hem pujat, però creuant la pista per un ràpid sender que ens torna a Junyent on enllestim la jornada tornant còmodament per l'asfalt fins a Castellàs. En total 1350 m+ i 30 km.