dijous, 17 de novembre del 2011

Ascens a la Torreta del Cadí en BTT (combinada)

Efecte...efecte... nooooo!!! Espectre de Brocken al cim de la Torreta de Cadí
Distància: 30 km
Desnivell: 1250m
Dificultat: mitjana
Ciclabilitat: 99,9%
Durada: 6h.
Cartografia: Serra del Cadí. Pedraforca 1:25000 Editorial Alpina.
Punt d'inici: venint des de Tuixent, aparquem el cotxe un km abans d'arribar a Adraén, just a l'entrada d'una pista que indica cap a Torreta del Cadí.

Amb els cossos ressentits de la jornada anterior, optem per un itinerari més assequible tot i que no podem evitar de carregar calçat extra amb el propòsit d'avançar uns metres més a peu i picar cim, la Torreta de Cadí.
Temerosos de trobar-nos novament una pista excessivament pedregosa (a l'inici del recorregut trobem un indicador del Centre BTT que ens informa que seguim la ruta número 8, classificada com a molt difícil, aiaiaiaia), iniciem trajecte amb estat d'alerta. Però no serà el cas. La pista puja sempre molt suaument, entre bosc, i amb un terreny que és de bon fer fins a la cota 2.350m on s'acaba la pista.

remuntant per la pista cap al Cap de la Fesa

En aquesta cota canviem calçat i, mentre una opta per deixar la bici i continuar a peu fins al cim, el passamuntanyes més trialer, decideix continuar amb la bici per tal d'aprofitar al màxim el descens.

els més agosarats no abandonen la bici i segueixen pel corriol direcció la Torreta de Cadí

Uns 100 metres abans d'arribar al cim ja ens trobem les primeres traces de neu i abandonem definitivament la bici. Ara només ens queda una ràpida remuntada fins al vèrtex geodèsic. Quan som al cim sembla que el temps vulgui premiar-nos per l'esforç i ens dóna una treva. La boira s'esvaeix i ens permet ratificar les excel·lents vistes que s'auguraven des de la Serra del Cadí.

descendint de la Torreta de Cadí, amb les primeres neus a la canaleta d'accés

Pel descens recuperem les màquines (uns abans que altres....) i a xalar!!!

primera part del descens fora pista, amb la Seu d'Urgell que s'insinua al fons de la vall

el dia ha estat generós amb nosaltres i finalment els núvols s'han dispersat permetent-nos admirar el generós paisatge  mentre descendim per la cara sud del Cadí; al fons treu el nas el Pedraforca (però no ens deixa veure les orelles...)

Un cop arribem a la pista, desfem camí durant uns pocs metres i, ben aviat (cota 2200), l'abandonem per continuar per corriol, seguint marques de PR. Excepte un breu tram més tècnic, la resta és de bon fer fins a l'alçada 2040 on enllaçarem novament amb la pista de pujada.

descens pel PR

Superada la barrera que prohibeix el pas als vehicles motoritzats, seguim una estoneta més per la mateixa pista però a la primera bifurcació, tombem a la dreta per continuar per una pista més secundària que ens permetrà creuar a l'altre costat del barranc de Sant Salvador. Inicialment fem algun pujabaixa, tot i que aviat el camí s'estreny i baixa decididament fins enllaçar amb una pista en més bon estat que prendrem a l'esquerra; baixarem paral·lels al tancat barranc de Sant Salvador fins sortir davant d'Adraén. El retorn per aquest costat de barranc és senzillament extraordinari, i per descobrir-ho millor anar-hi; en aquest cas, la càmera de fotos desllueix l'excel·lència d'aquests racons.