diumenge, 8 d’abril del 2012

Al Monturull amb esquís

Dia: dissabte, 7 d'abril.
Distància: 13 km.
Desnivell: 1000 m.
Dificultat: BE S3
Punt de sortida: on ens permeti la pista que puja de Bescaran cap al Coll de Cintó.
Més informació per visitar la comarca: Alt Urgell.

Sembla que finalment podrem esquiar una mica aquests dies de festa. Fem una aposta arriscada i visitem la cara S del Monturull. Des de baix la zona es veu molt justeta però, un cop fet, ja està fet, és a dir, que cap amunt i a veure què trobarem.
Podem fer la pista en cotxe fins a la cota 1750 (en 4x4 s'hauria pogut pujar una mica més). Sortim amb els esquís a l'esquena però ben aviat ja ens els podem calçar gràcies a les nevadetes d'aquests dies (hi ha neu però sense base).

A la cota 1950 hem de decidir si remuntem pel Torrent de la Bassa o pel del Pic Negre; el primer sembla més nevat i ens el guardem per baixar. Per tant, ens endinsem al suau Torrent del Pic Negre que, paradoxalment, a mesura que l'anem remuntant cada cop té menys neu, per la qual cosa hem de deixar-lo i ascendir cap a la Serra del Cavall per fer cim pel seu llom també força pelat però foquejable.

Assolim el cim i els núvols se'ns comencen a tirar a sobre; és a dir, a banda de poca neu, manca de relleu. Per la baixada, tal com teníem previst, entrem al Torrent de la Bassa des d'un coll a la cota 2600 de la Serra del Cavall fent una bona baixada per neu pols d'aquests dies buscant els trams que tenen base.

I d'aquesta manera anem trampejant fins a la cota 2100 on ja no hi ha gens de base i decidim estalviar-nos un injustificat càstig als esquís; ens els carreguem a l'esquena i fins a l'aparcament en mig d'una nova nevadeta.

TRACK GPS

P.S. A l'endemà, és a dir diumenge, teníem previst intentar l'Estanyó des de Sorteny però ens llevem en mig d'un fort vent i una nevadeta que ens trinxen els plans... i això que diumenge semblava que havia de ser el dia bo, però es veu que hi va haver un canvi en els pronòstics i nosaltres no ens en vam assabentar.