divendres, 27 de juliol del 2012

Exposició: alta
Durada: 5h
Punt d'inici: Banhères de Luishon

Des del poble ascendim per asfalt, D-125, direcció l'Hospice de France. Al Pk 5.3, a la bifurcació amb la carretera que puja a Superbagnères, abandonem les dues vies principals i seguim remuntant pel camí de l'esquerra, igualment asfaltat però amb l'accés limitat. Aquesta pista, clarament menys transitada, ens durà a l'Hospice de France (Hospital de Banhères).

(a l'hospice)

A partir d'aquí, abandonem el quitrà i accedim al sender de l'emperadriu, un recorregut amb 3 parts diferenciades: la primera, un sender ample però exposat i bàsicament en suau pujada;

(camí de l'emperadriu)

la segona, creuarem un petit tram molt poc ciclable per la pedra que hi trobarem; la darrera part, ja és un sender que millora per a les bicis, en descens fins al Cirque de la Glère.

(circ de la Glere)

Un cop al Cirque baixem pel preciós però exigent corriol (cal estar atents a la humitat del terreny) que segueix paral.lel al riu de la Glère; actualment, aquest sender és poc transitat perquè s'anuncia que hi ha un pont tallat, tot i que es pot passar igualment. Posteriorment, enllacem, al pk. 18.45, amb una pista que seguirem en descens; quan portem uns pocs revolts cal estar atents, a la dreta, a l'entrada al Gouffre de Malaplatte, un salt d'aigua espectacular que mereix una visita.

Gouffre de Malaplatte

Finalment, empalmarem amb l'asfalt que ens tornarà còmodament al punt d'inici.

Paisatgísticament, l'itinerari és totalment recomanable; el mitjà, potser es pot millorar, per tant, també és una fantàstica i tranquil·la circular a peu (però començant més alts de cota).