dijous, 4 d’octubre del 2012

Distància: 10.5km
Durada: 4.5h
Punt de sortida: Refugi de Lizara

Ruta circular, amb sentit antihorari i ascendint al cim de Bisaurín, el qual no ens ofereix cap mena de complicació. Recorregut molt evident, fitat i sense cap dificultat tècnica que s'inicia seguint el GR11.1 però ben aviat l'abandonem per prendre un sender que surt a la dreta i que s'endinsa pel barranc de Vernera. Passem pel costat del curiós refugi dels forestals i tot seguit trepitgem els plans de Mistresa.

A continuació tombem a l'esquerra i remuntem per un rocós barranc, direcció al coll de Secús.  Sense arribar a l'esmentat coll, ens desviem a l'esquerra per entrar per una canal rocosa on, molt puntualment, haurem de fer ús de les mans per superar algun breu ressalt.

A les proximitats del coll del Baste, ens anem orientant a l'oest per enfilar cap al Bisaurín.

Des del cim iniciem un ràpid descens pel seu vessant sud fins al coll del Foratón. A partir d'aquí enllacem amb el GR11.1 per retornar al refugi de Lizara, visible en tot moment.