dilluns, 22 de setembre del 2014

Desnivell: 1445m+
Dificultat: Mitjana-alta
Durada: 4h 30’
Agraïments: al Jordi G. per les ressenyes de les 3 etapes.

Aquesta tercera etapa és, al nostre entendre, la més fluixa de tota la volta amb diferència. Transcorre molts quilometres per pista asfaltada i gairebé no té corriols exceptuant la baixada final a Banhèras de Bigòrra.
Després de saltar-nos uns quants senyals de direccions prohibides per dins de Lourdes, sortim de la ciutat per la carretera D-937 en direcció a Banhèras de Bigòrra.

A l’alçada d’Arcizac-Ez-Angles deixem la carretera principal per agafar-ne una de secundària (la D-7) lloc on començarà el primer ascens del dia (uns 350m+).

La jornada es preveu un autèntic trencacames així que ens la prenem amb calma. De seguida agafem una pista que puja de manera important fins a convertir-se en un corriol selvàtic que la meteorologia d’aquest any s’ha preocupat de deixar gairebé completament cobert per falgueres i ortigues de dimensions descomunals per l’època. Desprès d’uns dubtes inicials agafem la bona direcció entremig de l’exuberant vegetació i anem fent camí mentre el cel amenaça de deixar escapar alguna gota.
Un cop a dalt, i molt al nostre pesar, veiem que la baixada torna a ser per pista asfaltada i que ens torna a enfonsar cap al fons de la vall. Enllacem un parell més d’ascensos i descensos que sempre volten els 300m de desnivell i que sempre són per pista asfaltada fins que ens trobem en un cul de sac que sembla no tenir sortida.
Després d’una petita exploració trobem el que sembla un GR que ens durà de nou al fons de la vall, a Soulagnets, per un corriol bastant desfet i que ens deixarà als peus de l’última pujada del dia.

Aquesta serà la més llarga que farem en l’última jornada (500m+) i de nou torna a ser per pista asfaltada. Només els últims 100m+ es transformen en una pista forestal que ens durà als peus del corriol que definitivament ens ha de portar a Banhèras de Bigòrra.

Des del Couret du Monné tenim uns 650m cara avall que agafem amb ganes ja que aquesta última jornada ens havia deixat una mica decebuts fins al moment.

Finalment entrem a Banhèras disposats a endrapar un bon dinar, però som a França i a les hores per les que passem ens hem de conformar amb uns “paninis” de formatge que devorem amb un vist i no vist després de buscar sense gaire èxit alguna cosa més digna per menjar.