dimarts, 27 d’octubre del 2020

Desnivell: 1600 m.
Dificultat tècnica: mitjana.
Durada total: 6 h.
Punt de sortida: Bellver de Cerdanya.

Temps de recolliment obligat que aprofitem per recuperar sortides que vam realitzar durant l'estiu, quan les coses no estaven tan complicades com ara. I és que entenem que, actualment, hem de posar una mica el fre de ma i afrontar només excursions de poca exigència tècnica gairebé buscant el risc zero (que ja sabem que no existeix) perquè cal de totes totes evitar carregar artificialment el sistema sanitari, el qual ara té altres prioritats ben conegudes. Per tant, ens toca posar una micamolt de la nostra banda i actuar amb dues premisses clares: buscar raconets on no coincidim amb altra gent (això a nosaltres no ens costa gaire, però per entendre'ns ara és mal moment per anar a Poblet, al Montseny o a Montserrat) i buscar rutes amb poquíssima exigència tècnica, tal com hem dit anteriorment, per reduir al màxim la possibilitat de fer-nos mal; ben cert és que a casa també ens podem tallar preparant el sopar, però una cosa no treu l'altra i ja vindran temps millors. Tot això mentre puguem, perquè sembla que vénen restriccions més dures que probablement ens limitaran totalment l'activitat a muntanya; i la veritat és que, des de la resignació, no ens sembla malament perquè no estem actuant correctament com a ciutadania (sempre és inexacte parlar genèricament) i cal buscar solucions; sempre podem culpar que si els polítics (que també) o que si no sé qui altre en té la culpa de debò; però això és fer-nos trampes al solitari i no voler escrutar-nos al mirall, perquè com a societat som qui té l'última paraula per corregir aquesta situació tan exasperant.
Llancem uns quants suggeriments per quan puguem tornar-hi............

Així doncs, un calorós dia del proppassat estiu vam encarar la duríssima pujada fins a la Tosa d'Alp des del riu Segre, un ascens de 1500 m+ sense pausa i sovint amb rampes que ronden el 20%; un repte majúscul que regala unes boníssimes panoràmiques tant cap al Berguedà (sud) com cap a la Cerdanya (nord).
Des del cim tenim un primer tram de baixada espectacular, arran de carena i per un sender que es deixa fer a plaer; breu tram de bttsenderisme (50 m+) abans d'afrontar la darrera baixada del dia: 1300 m- en què anem empalmant senders, tots boníssims i assequibles que ens fan xalar de valent fins a Alp.

Niegà ha dit...

Que bona! Jo em moc per la Tosa. De fet he pujat a Trailforks la majoria de corriols que hi trobareu i que baixen cap a Alp i a Das des de Masella/Molina. Però no reconec els corriols per on heu baixat. Des del Niu heu anat direcció Fontllebrera, o per les pedrusques cap a Coma Oriola?
Gràcies i paciència.
Felip

pass@muntanyes ha dit...

Hola, Felip.
Vam baixar cap a la banda del Coll de Pal. Et deixo la traça GPS en aquest enllaç: https://ca.wikiloc.com/rutes-a-camell/tosa-dalp-59421921 perquè ho puguis veure.
Per cert, també et vaig penjar una traça GPS de l'Aran.

Niegà ha dit...

Moltes gràcies. Ara he vist les dues. Tinc pendent pujar a Trailforks el corriol de baixada del Niu fins a Coma Oriola per la banda de les pedrusques i així fer la "baixada perfecte" fins a Alp. I no tenia clar si potser és el que havíeu fet vosaltres. Bona excursió sense cap dubte.

Gràcies de nou i salut!

pass@muntanyes ha dit...

Ah!, doncs ja miraré al Trail Forks perquè la de les Pedrusques no l'hem fet.
Gràcies!

Niegà ha dit...

De res. Però trigaré unes setmanes/mesos en pujar-la a Trailforks, ja que l'haig de tornar a fer i ara entre el confinament i la neu, trigaré...

Gràcies a vosaltres per la vostra inspiració i a veure si un dia ens creuem amb la btt o amb els esquís de trave!