dimarts, 29 de desembre del 2009

Molí nou - Turpí - castell Tarabau

Kms. 28
Desnivell: 1150 mts
Dificultat: alta (puntualment molt alta)
Sortim des de la part superior del pont que hi ha passat el Moli Nou (piscifactoria). Les primeres rampes les fem per asfalt en direcció al restaurant de Maçaners però ben aviat es transforma en pista de terra. Passat el restaurant les rampes s’accentuen; transitem pel serrat del Turpí on trobem uns desnivell mitjà del 8% durant 9 kms, però per bona pista. Sempre anem seguint les marques del GR (que no coincideix amb el que reflecteix el mapa de l’ICC).

Un cop som a la part superior continuem en puja-baixa suau, passant per sota de les parets del cogulló de Sant Quiri. A l’alçada del barranc del Lliró comencem a baixar per pista en desús.

El descens no és gaire tècnic però cal estar atents ja que la vegetació present dificulta la visió de les nombroses pedres que hi ha; a més a més cal baixar de la btt tres vegades: una per superar un tronc i dos per evitar 10 mts d’esbarzers. Arribem al coll de les Fonts amb una rampa curta però intensa. Des del coll fem un breu descens fins arribar a la cota 990 on tombem a l’esquerra per una pista plena de rampes excessivament intenses fins que el camí s’acaba sota el vessant est del castell de Tarabau.

A partir d’aquí tenim el tram més desagraït de la ruta: un quilòmetre de corriol “inexistent” on hem d’anar a buscar el llom; un cop hi siguem el corriol es torna més evident i ja és “viable” fer-lo damunt de la btt fins arribar a la pista que prenem a la dreta (són 500 mts de recorregut molt tècnics). A partir d’aquí la pista és un excel·lent descens per un fantàstic bosc amb l’únic inconvenient que ens queden algunes rampes força “cruels”.
La veritat és que aquesta vall ofereix sortides molt més atractives que aquesta, tant pel que fa al paisatge com pel que fa a la ciclabilitat.