diumenge, 7 de març del 2010

Pertusa - barranc de la Pardina - Mas Carlets

Sortida des de l'aparcament de l'ermita de la Pertusa en direcció al congost de Mont-rebei. Quan portem pocs minuts en baixada ens desviem a la dreta seguint la indicació de la via ferrada Olmo Urquiza; a l'entrada d'aquesta via, una cadena just creuar el barranc, nosaltres anem a la dreta iniciant una dura batalla amb la vegetació (fet que ens duu a comentar el calvari que ha de ser aquest tram amb poca roba; és a dir: ruta aconsellable només per a l'hivern).

Un cop superem aquest tram més desagraït n'afrontem un altre que tampoc és per tirar cohets ja que és una costeruda tartera de difícil progressió; l'únic consol és la brevetat del tram.

A partir d'aleshores fem un flanqueig força exposat i amb excel·lents vistes al castell de Sant Llorenç i al Montsec de l'Estall. A partir d'aquí ja ens encarem a la part superior del barranc de la Pardina seguint unes marques vermelles.

Arribats a la pista, la prenem a l'esquerra amb algun puja i baixa fins arribar-ne al final i tombar a l'esquerra per baixar per corriol fins a Mas Carlets, on enllacem amb el camí del congost el qual prenem a l'esquerra per tornar cap al pàrquing. Aquest camí bàsicament en descens s'acaba, però, amb una remuntada d'uns 100 mts de desnivell.

Teniu el track gps a: track barranc pardina mont-rebei