dijous, 12 de gener del 2012

En BTT a Lo Coscollet

(ermita romànica de Sant Climent, a Coll de Nargó)
Distància total: 34 km
Desnivell: 1.250m
Dificultat: mitjana
Durada en moviment:  3.30h
Accés: des de la C-14 direcció La Seu d'Urgell. Punt de parada el poble de Coll de Nargó.
Més informació per visitar la comarca: Alt Urgell.

Iniciem el primer quilòmetre i mig per asfalt seguint la carretera L-511 direcció el Coll de Bóixols, però ben aviat l'abandonem per continuar per pista fins arribar a les Masies. Un cop al llogaret seguirem les indicacions de La Volta a la Gavarra, sempre en ascens i per bona pista, fins arribar a una bifurcació de camins, al costat de Ca l'Agustí, on continuarem remuntant direcció Lo Coscollet, fins arribar-hi.

(a mesura que guanyem desnivell, el Pirineu ens mostra els seus discrets guarniments hivernals)

(punt d'aigua durant la pujada)

A mesura que ens aproximem al cim és inevitable quedar-se embadalit amb les altives parets de la Roca Alta.

(ja veiem el vèrtex geodèsic del cim del Coscollet; al fons les muntanyes de Montserrat ens mostren el seu perfil)

Quan som a la cota màxima de la jornada, a 1610m, altre cop ens veiem recompensats per l'excel.lent mirador que ens ofereix aquest indret. Però les gratificacions encara no han acabat per avui.... Desfem camí durant poc més de 200 metres de desnivell i a l'alçada de 1.400m tombem a la dreta per seguir baixant encara per pista fins La Maçana, en runes. Aquí enllacem amb un divertidíssim sender, gens complicat però on caldrà posar-hi atenció, que porta directament a les Masies;  l'únic que li manca a aquest corriol és una mica més de tirada.

(descendint pel corriol)

(gaudint dels darrers metres de sender abans d'enllaçar amb Les Masies)

De l'esmentat poble només ens resta el retorn a Coll de Nargó resseguint el mateix itinerari per on hem vingut.