dilluns, 16 de setembre del 2013

Volta a l'Aiguille de la Vanoise

Distància: 15km
Desnivell: 900m
Dificultat: fàcil
Durada total: 4 hores
Punt de sortida: Pralognan-la-Vanoise
Carte de randonnées: Vanoise 1:50000 de Rando éditions

Dia gris i, per tant, amb molt poca visibilitat. De fet, durant tot el recorregut ens acompanyarà una boira pixanera que ens vetarà les vistes a llarga distància. Amb tot, sobre el terreny i fent ús del plànol, nosaltres n’hem fet les nostres pròpies projeccions i l’hem gaudit de valent. A més, aguditzant els sensors de proximitat també hem pogut extreure’n algun detall ben interessant.
Així, sortim del pàrquing de les Fontanettes i prenem el sender que ens indica GR55 direcció el refugi i coll de la Vanoise.  Superat el refugi de les Barmettes, deixem enrere l’estació d’esquí i tota la seva parafernàlia de remontadors i entrem al Parc Nacional de la Vanoise, el primer parc nacional catalogat a França.

Anem remuntant molt suaument per un camí força ample i amb murs de pedra seca, una antiga ruta comercial (de sal i de formatges) que creuava pel coll de la Vanoise, punt d’inflexió del nostre trajecte. Abans, però travessarem el curiós Lac des Vaches

Quan arribem al coll ens trobem que al costat de refugi de la Vanoise (2517m)  hi estan construint un nou edifici. Alguns dels barracons formen part de l’antic refugi (menjador, cuina…). No tenim clar si l’estan ampliant o bé subsituint….
En fi, nosaltres seguim pel camí d’Arcelin, pel vessant sud de l’Aiguille de la Vanoise que en cap moment ens deixarà veure les seves formes. Anem descendint sense problema per un sender sempre molt ben definit i amb grans fites pel camí que ens indiquen que ens movem per un traçat que se sovinteja pels senderistes.

Però aquest dia no són les úniques companyies amb qui ens creuem…. Anem seguint el sender que ressegueix el barranc de l’Arcelin fins arribar, sense complicacions, a Pralognan-la-Vanoise.