dijous, 21 de març del 2013

(direcció al Montpedró)

Distància: 28 km.
Desnivell: 600 m.
Dificultat: mitjana, puntualment alta.
Durada total: 3 h.
Punt de sortida: Alfarràs.
Dia: 20/03/2013.

Des del costat de la Gravera remuntem per la carrertera C-26 direcció a Tamarit durant un quilòmetre. A continuació ascendim suaument per còmodes pistes fins enllaçar amb els corriols del bosc de Pinyana. D'entrada hi ha uns pocs metres en pujada, un breu tram de pista fins empalmar amb el primer sender de la jornada: 150 m- de ràpid traçat boscós fins a situar-nos a tocar de la carretera de la Vall d'Aran la qual creuem per sota d'un pas d'aigua.

A continuació ens toca remuntar pel vessant nord-oest del Montpedró, un tram salvatge amb percentatges superiors al 20% i que gràcies al 36 que porto darrere puc ascendir integrament per primer cop damunt la BTT.  Continuem la ruta descendint uns pocs metres i progressant després per còmòdes pistes fins arribar al Pla de les Mules, pas natural per baixar cap a Valldellou (cosa que no fem). Des d'aquest punt fem uns pocs metres de pista i enllacem amb un fantàstic corriol que ens retorna al GR.

Ara hem de seguir el GR, inicialment en pujada, que ens durà sense abandonar-lo fins a Castellonroi. Majoritàriament és força net però quan comença a perdre metres el tema es complica a causa de la molt pedra solta que hi ha, amb tot l'exigència tècnica no és desorbitada i es va fent amb certa alegria.

Arribem a i sortim de Castellonroi per un tram de pistes força bones fins creuar per segona vegada la carretera de la Vall d'Aran, també per sota de la carretera per un pas d'aigua. Ben aviat remuntem per un divertit sender que ens retorna a la part alta del bosc de Pinyana.

Un cop a dalt l'únic que ens queda és prendre un altre sender boscós i net que ens baixa ràpidament a tocar de la carretera.

Quan passem per sota de la gran canalització d'aigua, cal seguir el corriol bastant planer que voreja el bosc de Pinyana per la cara est. Finalment, fem els darrers km per còmodes pistes fins retornar al cotxe amb un bon regust perquè malgrat la brevetat del recorregut no li manca cap ingredient per fer-la prou divertida.