divendres, 29 de març del 2013

Montcorbison per la cara nord

Distància: 10.5km
Desnivell: 900m
Dificultat: ME-BE, S2-S3
Durada: 5.30h
Punt de sortida: carretera de la Bassa d'Oles; cota 1.250m.
Dia: 26.

Deixem el cotxe en un revolt de la carretera que puja a la Bassa d'Oles, aproximadament a la cota 1250m.
Per manca de neu contínua, durant els primers 100m de desnivell ens carreguem els esquís a l'esquena i pugem, escurçant la pista, pel PR-115. Quan ens calcem els esquís prenem la pista direcció a la Bassa d'Oles fins a la cota 1.470m, on l'abandonem per continuar per la pista que porta a Mair de Diu des Nhèus. La intenció inicial és fer la circular al Letassi i al Montcorbison però com que veiem que la neu està molt tova, decidim tirar la directa cap al Montcorbison i remuntar-lo per la seva cara nord (única possibilitat de trobar neu menys transformada i prou estable). D'aquesta manera abandonem la pista i iniciem la pujada per un agradable bosc.

Quan passem pel costat d'unes cabanes, el bosc s'aclareix i, poc a poc, remuntem per uns suaus lloms fins a la Roca de Sacòsta, on ens espera la pala final fins al cim.

Com que veiem força purgues a la pala cimera, optem per evitar l'itinerari habitual i ascendim pel llom nord-oest, més segur, però amb més pendent, tot i que la bona neu caiguda la nit anterior facilita la progressió. Els darrers 50 metres fins al punt més alt els fem a peu per evitar un parell de cornises que dificulten el pas però sense amenaçar la seguretat.

(últims metres)

(al cim amb les Maladetes al fons)

Pel descens desfem camí evitant les pales centrals, amb neu molt bona, a dalt pols;

i a baix primavera de la bona, fins gairebé a la Bassa d'Oles.

(a la Bassa d'Oles)

A partir d'aqui, seguim la pista fins a la cota 1.350 aprox, sorprenentment gairebé sense remar, i els darrers 100m fins al cotxe, a peu.