diumenge, 9 de maig del 2010

Ascensió a la Cogulla pel barranc de la Taverna

Durada: 3.45h (amb parades)
Ruta: 10 km., itinerari circular
Desnivell: 800m
Dificultat: fàcil

Aproximació: poc abans d'arribar al poble de Margalef deixem la carretera i girem a l'esquerra per prendre una pista asfaltada ens duu al pantà. Uns metres abans d'arribar a la presa, abandonem la pista principal i en prenem una altra la dreta que baixa a creuar el riu Montsant. Tot just superat el pont trobem un petita zona d'aparcament on deixem el cotxe.

Sortim direcció a la presa, en pujada, per la pista asfaltada. Avui el pantà està molt ple i la presa sembla una veritable cascada. A l'alçada del barratge prenem un sender que voreja el pantà fins creuar un pont penjat. Tot just superar-lo ens desviem uns metres per aproximar-nos a la cova de la Taverna. Aquest cop baixa força aigua per l'interior de la cova i no podrem endinsar-nos-hi. Així, desfem camí fins al sender principal i continuem uns metres més per, ben aviat, girar a la dreta (indicador de ruta) i continuar pel corriol que penetra al barranc de la Taverna. El trajecte discorre per zona obaga i en alguns trams la vegetació és força densa però el corriol està desbrossat al llarg de tot el recorregut.

Cal destacar que en algun punt de l'itinerari trobem pendents força marcats però sense cap complicació. A la cota 970m ens desviem per visitar el Racó del Teix, amb una balma de considerables dimensions.

A continuació prenem un corriol que puja a la Serra Major i, d'aquí, ascendim a la Cogulla (1.062m). L'itinerari de retorn transcorre inicialment per la carena de la serra. A la nostra dreta veiem el barranc de la Taverna, per on hem pujat. A l'esquerra, tenim el barranc de Coma Closa, el qual podrem observar de ben a prop ja que en alguns moments, i sobretot a la part final, el corriol continua pel seu vessant.
Els darrers metres de desnivell baixen força drets i per terreny bastant descompost. Ens endinsem per zona més boscosa i passem pel costat de cingles on hi ha vies d'escalada.

Ruta extreta del llibre Serra de Montsant. Excursions pel parc natural, de Jaume Mas (Ed. Piolet)

Podeu descarregar-vos el track clicant aquí

zwingg ha dit...

Osti, ha anat de poc que no ens trobem avui a Montsant. Crec que el barranc de la Taverna i la baixada per la Rovellosa (pel que comentes, suposo que és per on heu baixat) és una de les millors excursions a Montsant.

Vau pillar bona neu divendres, oi? Felicitats per l'ascensió.

pass@muntanyes ha dit...

Hola Pep,

realment és una excursió molt bonica (efectivament l'hem fet amb l'ordre que tu dius)... i és que el Montsant té tants racons bonics; més que hi vindríem si les comunicacions fossin una mica "menys complicades"!!!
Per cert, fa temps que tenim pendent la "Pedals del vi" amb la BTT que amb aquest nom i fent via pel Priorat ha d'estar molt molt bé

Realment dissabte vam tenir molta sort: 5 cmts de neu nova i seca, al maig, és molta sort.

Fins aviat i a veure si tornem a coincidir,