dilluns, 22 d’octubre del 2018

Pedalant ath còr dera Val d'Aran

Distància: 45 km.
Desnivell: 1200+/1700-.
Dificultat tècnica: mitjana-alta, puntualment alta.
Durada total: 7 h.
Punt de sortida: aparcament Varradòs.
Punt d'arribada: Vielha.

Quan vam fer el Tuc der Òme en BTT(senderisme) ens va quedar un regust amarg de la volta perquè la part central de la baixada del cim no la vam poder ciclar gaire; la Montse ens havia dit que Vernatar era molt millor per a la bici, així que ajuntem forces i logística amb el Jordi i cap allí que anem. Per fer-ho diferent de la típica pujada des de Salardú, aquesta vegada entrem per Varradòs fent una entretinguda combinada de cotxes.
Primera pujada molt suportable fins al Còth de Varradòs, posterior flanqueig més pedalable del que ens pensàvem pel GR que va a Liat, remuntada coneguda cap al Llac de Montoliu amb alguns trams de caminar i ascens fins al còth homònim. A partir d'aquí avall que fa baixada, i de les bones... algun brevíssim tram a peu i la resta xalada majúscula, per ambient i per qualitat del sender. Al fons de la vall un breu tram una mica baralladís abans no fem la darrera remuntada del dia per la zona de Beret. Per finalitzar ens regalem l'últim corriol de la jornada fins a a Bagergue: 500 m- ràpids i nets que confirmen la triomfada de ruta.

Niegà ha dit...

Com sempre molt interessant. Enhorabona. La meva pregunta és per què vau pujar per la pista de Varradòs i posterior flanqueig cap a Liat i no vau pujar per la pista de Liat directament des de Bagerque?
Fa un parell de setmanes vam estar per la zona fent la ruta de les mines de Liat i també ens van fer pujar per Varradòs + flanqueig, però sobre el mapa no te gaire lògica... ? Seguim amb el dubte.
Gràcies per aquestes idees de rutes que ens feu passar.

pass@muntanyes ha dit...

Hola, Felip.

Nosaltres vam pujar per Varradòs només per conèixer llocs nous... teníem dos cotxes, podíem fer la combinada i així ens estalviàvem la pujada des de Bagergue que ja coneixíem d'altres vegades.
Enhorabona per Liat... Una sortida potent potent.

Gràcies pel comentari!

David

Niegà ha dit...

Mmmm.... perdona em pensava que havíeu pujat a Varradòs des de les bordes passat Bagerque, que és a on també comneça la pista de Liat. En aquest cas haguessiu pogut fer una circular, però tens raó sempre és maco conèixer llocs nous. Nosaltres vam perdre molt de temps en el GR d'enllaç del Coll de Varradòs a la pista de Liat. I la resta de la ruta molt física i poc disfrutona en quant a les baixades (que en definitiva és el que busquem) degut a que hi han forces trams que no te la pots jugar. Creiem que és una ruta per fer amb elèctrica, ja que llavors pots ciclar molt més en algunes pujades. De tota manera m'apunto la vostra ruta (variant circular des de Bagerque) per fer-la la propera vegada que anem a la Vall. A veure si trobo els corriols de baixada en el plànol
Gràcies i bona feina... com sempre!

pass@muntanyes ha dit...

Hola, Felip.

La baixada de Vernatar és molt més ciclable i divertida que Liat, i paisatgísticament no es queda curta... si la feu xalareu el doble que a Liat, malgrat que no és tan llarga. El descens des del Coll de Montoliu cap a Montgarri és el sender de la Pass'Aran (marques grogues): https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/refuge-letang-daraing-al-refugi-amics-de-montgarri-passaran-26545052

Niegà ha dit...

Moltes gràcies per la recomanació. Ho tindrem en compte per futures visites.