dimarts, 10 de desembre del 2019

Pedalant a resguard de les canals del Cadí

Distància: 26 km.
Desnivell: 1000 m.
Dificultat: mitjana.
Punt de sortida: la Seu d'Urgell.
Durada total: 3:45 h.

Agradable pedalada per l'obaga de la Collada de Lletó sortint des de la Seu d'Urgell. Pujada sempre per pendents suaus, puntualment moderats, fins a la Collada de Lletó passant per Alàs i Artedó; gairebé tot pista excepte un breu tram de bonic sender abans d'arribar a Artedó.

Zona solana Monturull

Arribant a Artedó

Des de la cota màxima (1550 m) ja només ens queda anar empalmant fantàstics corriols fins a tornar a la Seu. El primer són 150 m- boscos i terreny excel·lent que només deslluït per algun arbre tombat que talla el ritme. Una mica de pista i continuem pel sender llarg del dia (400 m-) que gaudim al màxim ja que el terreny està al punt just d'humitat.

La Seu, al fons de la Vall; a l'esquerra, Pic de l'Orri i a la dreta, el Salòria

A partir de la Collada Bentanac alguna pujadeta, però més sender del bo enmig d'un preciós bosc fins a sortir a la carretera de Cercs per on baixem els darrers 100 m-.