diumenge, 19 de setembre del 2010

Distància: 39 kms.
Desnivell: 1900 mts.
Dificultat: alta.

Sortim des del poble d'Estamariu direcció Bescaran i als 2 kms deixem l'asfalt per seguir remuntant per còmoda pista fins al coll de Piners, vora l'estació d'esquí de fons de la Rabassa (durant una estona seguim la ruta 31 del centre BTT). A partir d'aquest punt la cosa s'anima més del que seria previsible, ja que al wikiloc està catalogada com a moderada malgrat que hi ha trams de pujada que superen el 20% de desnivell durant molts metres (hi ha 3 trams d'entre 100 i 200 mts de llargada on ens toca arrossegar la btt)... a empentes i pedalades arribem al cim (probablement aquesta és la pista "ciclable" més alta del Pirineu -2642 mts-).

Desfem camí poca estona i ben aviat busquem un fora pista poc agraït pel vessant del Caborreu; posteriorment transitem per alguna part que sembla reservada als rapinyaires que habiten la zona (els vam trobar a l'hora de dinar fotent-se un tiberi de cap de setmana).
El track que adjuntem està corregit i desfem camí per la pista fins al coll de Piners.

Passada la collada de Sarset iniciem el descens per corriol a estones inexistent però de fàcil progressió que ens baixa fins a les bordes de Padovern amb un tram final d'uns 300 mts de llargada on cal arrossegar la btt, més que res perquè no hi ha corriol definit i és un terreny fàcil de punxar; cal dir que aquest sender té trams que sense el track ha de ser complicat de seguir. Amb tot són 300 mts de desnivell de bona baixada.

A continuació fem 400 mts de desnivell per ràpida pista fins gairebé a Bescaran. Però abans d'arribar-hi ens desviem a la dreta cap al cortal del Teixidor on iniciem 400 mts de corriol inicialment fàcil però a mesura que avança guanya en dificultat; la segona meitat té percentatges superiors al 20% per terreny molt pedregós: algun peu a terra per algun esglaó i globalment força tècnic.

L'arribada a Estamariu és la part on hi ha els trams més exigents, els qual són evitables si un cop a la pista  desfem camí anant a l'esquerra.