diumenge, 4 de setembre del 2011

Distància total: 14 km
Desnivell: 1.100m
Durada: 4 hores

Per assolir aquest cim farem una bonica travessa seguint un tram de GR-11. Iniciem el recorregut des del poble d'Àreu, seguint les senyalitzacions de GR i direcció al coll de Tudela. Seguirem un sender recentment desbrossat que transcorre per un bonic bosc de pi roig.

remuntant pels espessos boscos d'Àreu

arribant a les bordes de Costuix

El corriol, que guanya desnivell molt suaument, anirà creuant la pista que puja fent llaçades fins a les bordes de Costuix. Aquí reprenem el corriol que continua pujant pel bosc de Tudela, on ja trobem pi negre. Quan som al coll ens desviem a la dreta per pujar fins al Pic de Tudela (2.326m) amb unes àmplies vistes a 360º.

ben a prop del cim de Tudela

Des del cim retornem fins gairebé arribar al coll de Tudela i iniciem el descens pel vessant oest de la serra, sempre seguint marques de GR. Fins gairebé la cota 1900, el recorregut transcorre per sender ben definit i senyalitzat; el contrast paisatgístic d'aquesta primera part és considerable ja que aquest vessant solà es troba més pelat. Ben aviat però, enllacem amb una pista que transita pel vessant oposat, protegida pels boscos dels Obacs de Boldís que ens acompanyaran fins al poble de Boldís Sobirà.

descens cap als obacs de Boldís