dimecres, 8 de gener del 2014

Desnivell: 1060 m.
Dificultat: ME, S2.
Durada total: 5h.
Punt de sortida: estació d'esquí de fons d'Aransa.

Des de l'estació d'esquí de fons sortim per una pista marcada per a raquetes que abandonem quan portem uns 100 m+. Anem a l'esquerra pel mig d'un bosc frondós però sense problemes que ens deixa al Pas de la Pera.

Encara no tenim clar on anem i ho decidim en funció de la neu que veiem a la zona; no en falta però tampoc en sobra. Ens decidim per anar cap al Turó de Punçó que té una pujada prou directa i una baixada interessant cap a l'Alt Urgell de manera que podrem fer una mica més de desnivell. D'aquesta manera pugem fins al Coll de la Barra des d'on planejant assolim el Turó de Punçó.

En aquest punt veiem que la baixada que teníem prevista no és possible perquè hi falta neu (el vent ha treballat molt la zona). Així, ens toca improvisar un agradable descens per un tubet de 200m- cap al Torrent de la Valleta, fins que el bosc es tanca molt; descendim per una neu primavera de luxe, fet que ens fa veure que una bona solana i haver matinat més eren garantia d'èxit per al dia.

Tornem a remuntar còmodament direcció al Pic del Coll de la Barra on arribem enmig d'un ventet no gaire molest i després d'un suau flanqueig que es fa una mica llarg.

Tenim l'opció de baixar per les pales més orientades al nord però sembla que els falta neu de tal manera que ens toca baixar força prop d'on hem pujat;

amb tot encara podem empalmar amb alguna pala prou directa que ens fa xalar gràcies a la bona neu que trobem i que es manté fins que empalmem amb les pistes de l'estació d'esquí de fons.