dilluns, 13 de juny del 2011

Distància: 10,5 kms.
Desnivell: 550 mts.
Dificultat: fàcil.

Sortida des del petit poble d'Espinavell al qual s'arriba per la  C-38 des de Camprodon, passat Molló. Podem estacionar el vehicle a la part baixa del poble i des d'allí mateix creuem pel bell mig del nucli seguint les indicacions de Coll Pregon, fent cas sempre de les marques grogues de PR.

(Detall dels carrers d'Espinavell)

Ben aviat abandonem la costeruda vila i sortim entre camps de conreu per camins ramaders, sempre direcció nord i amb suau desnivell.

El darrer tram abans d'arribar al coll el camí es transforma en sender i en uns 45 minuts ja som a la part alta de la serra; a l'oest tenim el Costabona.

(Al Coll Pregon)

A partir d'aquí ens orientem a l'est seguint sempre les traces de 4x4 del llom fins arribar en breus pugesibaixes a les Basses del Puig Sec, constantment acompanyats per bestiar divers que més o menys accepten amb naturalitat la nostra presència.

En aquest punt tenim molt a prop la Torre del Mira, al qual es deu arribar en no gaire més de 15 minuts i des del qual diuen que es disposa d'unes generoses vistes cap a Prats de Molló; però hi ha previsió de tempestes i un avís del Meteocat, per tant, decidim no entretenir-nos-hi i baixar direcció sud cap Fabert (indicat) seguint el GR 151, un altre corriol de còmoda progressió, acompanyats dels primers bolets de la temporada (?!).

Arribats al petit veïnat de Fabert hem de seguir aquest GR que coincideix amb la ruta de la Transhumància, constantment assenyalada. Hi ha una primera part de breu ascens però ben aviat descendeix per un agradable bosc fins a Espinavell, sempre per pista.
___________________________________________________________________________________

A banda d'aquesta caminada cal destacar l'interessant centre BTT de la comarca, plena de variades propostes en una zona d'infinites possibilitats per a la bicicletat de muntanya:

(Una primavera generosa d'aigua)

(L'entrada al paradís té un preu...)

(Verdor pertot)

(L'estació d'esquí, i el Bastiments al fons)

(A l'esquerra el Bastiments i a la dreta el pic de la Dona)

(Restes de neu a les parts altes)