dijous, 4 de juliol del 2013

Al Puigpedrós en combinada

Distància: 30km
Desnivell: 1600m
Dificultat: baixa, excepte el GR de baixa que és mitjana, molt puntualment alta
Durada: 7 hores
Punt de sortida: Guils de Cerdanya

Deixem el cotxe al poble de Guils i iniciem l'ascens per pista asfaltada fins a l'estació d'esquí de fons de Guils-Fontanera. A l'alçada del restaurant s'acaba el quitrà i avancem el camí que remunta direcció al Refugi de Malniu sense arribar-hi.

Superem el Refugi de la Feixa i poc després, a la Pleta del Pas, abandonem la via principal i ens desviem a la dreta. Aparquem les bicis i continuem a peu per un sender senyalitzat amb marques de PR fins a l'estany de Malniu. El corriol, està molt ben traçat i és molt agradable de fer a peu.
Quan som davant l'estany,

ens orientem a l'est i tot guiant-nos per algunes fites remuntem per un barranc fins assolir la suau i pelada llomada del Serrat de les Perdius Blanques que ens portarà, sense pèrdua, al cim del Puigpedrós.

Pel retorn desfem camí fins recuperar les bicis. Pel descens en BTT seguirem les traces del GR 11 amb trams ben diferenciats. Una primera part que transcorre per suaus prats herbosos on caldrà ser prudent amb el bestiar que hi ha pasturant i no despistar-se gaire ja que les senyalitzacions del GR són fàcilment perdedores.

Seguirem per un segon tram que contrasta radicalment amb el primer ja que transita per una zona afectada pels incendis de l'any passat. El paisatge és tan desolador que, a mesura que creues aquell espai orfe de vegetació, les paraules emmudeixen. Durant uns interminables minuts el silenci i la tristor s'avança a les nostres passes i, per precaució, decidim fer a peu aquest dolorós trajecte i no malmetre més aquest fràgil terreny (fet i fet, nosaltres creiem que la millor opció és deixar-lo 'descansar' mentre es recupera).

La tercera part del descens fins al poble de Guils el sender segueix per una zona més solana; excepte un breu tram força pedregós, més o menys a la meitat de la secció, la resta són 350 m- d'excel·lent corriol fins a Guils.