dimecres, 26 d’abril del 2017

Volta al pic de Basibé des de l'Ampriu

Distància: 13 km.
Desnivell: 1100 m.
Dificultat: ME, S2-S3.
Durada total: 5 h.
Punt de sortida: Aparcament de l'Ampriu (estació d'esquí de Sarllé).
Dia: diumenge 23.

Aposta arriscada a les alçades de temporada que som i les calorades de les últimes setmanes que han arrasat amb bona part de la neu a les solanes; i és que ens proposem fer la volta i el cim del Basibé amb un tram del recorregut que transita per una bona solana. Ruta n. 230 del llibre "Rutas con esquís Pirineo Aragonés. Tomo IV", del Jorge García-Dihinx.
Sortim des de l'aparcament de l'Ampriu remuntant a l'est per una de les pistes de l'estació fins a la Collada de Basibé on encara ascendim una mica més a la dreta per poder entrar còmodament a l'obaga de Basibé. Una pocs metres sense neu i ja veiem que anem al límit perquè només la part més arran de l'obaga té blanc, la qual cosa ens obligarà a baixar restringint el nombre de girs i tirant de flanquejos per no haver-nos de descalçar.

La collada de Basibé a la dreta

Passem l'esperó N-E del Basibé i tornem a posar pells per remuntar fins a la Colladeta de la Pleta Vella, ara sí amb un bon tou de neu en els seus pendents entre suaus i moderats.

Pujant a la Colladeta de la Pleta Vella amb el Castanesa darrere

Arribats al citat pas, traiem el cap a la part solana i es confirma que el sospitàvem però encara podem foquejar fins a la Collada de Tous (2471 m) (compte si està carregada la part alta de la pala), on ara sí que es fan bons els pitjors pronòstics i quan ens posem a la solana ens toca carregar els esquís a la motxilla fins al cim del Basibé.

Colladeta de la Pleta Vella

Flanqueig cap a la Collada de Tous

Cal dir que els darrers 100 m fins al cim amb neu no han de ser fàcils, ja que tenen força pendent i té algun pas exposat.

Turbón des del cim

Zona de l'Aneto des del cim

Baixant del Basibé, darrere, capa la Pala de l'Estan

Baixem del cim, ignorem un primer coll a la dreta i pugem uns 60 m+, sempre amb els esquís a l'esquena, fins que ens posem a tocar del cim de la Pala l'Estan, a la cota 2610. Aquí entrarem a la Canal de Basibé que amb uns primers metres de pendent moderat (30/35º) ens retorna a l'estació per acabar la boníssima esquiada, per una primavera de molta qualitat, ja per les pistes de l'estació per on hem iniciat la sortida.

Baixant de la Canal de Basibé

Tot el descens el fem acompanyats d'un preciós gos que no sembla gaudir tant de la neu com nosaltres.