dissabte, 2 d’abril del 2011

Ferrada Roc d'Esquers

Aproximació: des d'Escaldes-Engordany prenem la carretera direcció al llac d'Engolasgers i, en la cruïlla amb la carretera de la Plana, creuem el riu i aparquem el cotxe.
Desnivell: 550m
Durada: 3h
Dificultat: moderada

Des del cotxe tenim uns 10 minuts d'aproximació fins a l'inici de la ferrada. La via té un recorregut molt vertical però, en tot moment, està molt equipada, amb infinitat d'escales i sirgues on ens podem assegurar.  Tot i trobar algun pas una mica més atlètic, i un parell de desploms, el trajecte no presenta dificultat tècnica. Això sí, caldrà estar avesat a les alçades i no patir de vertigen.

Després d'haber guanyat més de la meitat del desnivell, la via ens ofereix un nou pas a superar: un pont penjat d'uns 5 metres de llargada on caldrà mantenir l'equilibri per damunt d'un cadenat ben tensat.

A continuació, encara tenim alguns metres més de paret vertical que caldrà superar assegurats.
Quan entrem en zona boscosa ja podrem abandonar arnés i dissipador i només ens quedarà  avançar a peu pel corriol que puja fins al coll Jovell, la cota més alta del trajecte (1779m). Des d'aquí prendrem direcció oest i iniciarem el descens cap a la vall del Madriu pel camí del Matxos. Als Cortals de Ràmio girarem a la dreta i seguirem pel marcat sender que baixa paral.lel al Riu de Madriu tot seguint traces de GR. Quan ens resten uns 100 m. de desnivell per arribar al punt d'inici, el sender es bifurca. Nosaltres creuem el riu i seguirem el darrer tram per frondós bosc fins arribar a la carretera de la Plana.