dilluns, 24 de setembre del 2012

Desnivell: 1200 m.
Dificultat: mitjana-alta.
Durada total: 5 h.
Punt de sortida: Villanúa (12 km al N de Jaca)

Villanúa - Aratorés - Pico de las Blancas - Mallata de la Añaza - Majada de Gabardito (GR 11.1) - Canfranc - Villanúa

Des del poble de Villanúa seguim el Camí de Sant Jaume (S) vora la carretera en un tram planer que ens serveix per escalfar les cames. Comencem a remuntar quan ens orientem cap a Aratorés al qual arribarem primer per pista estreta però més endavant amb algun quilòmetre d'asfalt. Passat aquest llogaret transitarem una mica més per asfalt fins que arribats a un coll prendrem a dreta la pista que va al refugi López Huici. Aquesta pista té 3 parts de similar longitud però de característiques ben diferenciades. Els primers quilòmetres també estan asfalts però a continuació el terreny es torna molestament pedregós la qual cosa dificulta la progressió;

a la part superior de la pujada la pista torna a millorar

i ens permet assolir còmodament el Pico de las Blancas (2131m) gairebé muntats a la btt fins al cim, tan sols els darrers 20 m caldrà fer-los a peu.

Des del cim comencem a baixar pel llom fins a tornar a enllaçar amb la pista; ara seguim rodades de 4x4 fins que prenem un corriol que s'orienta al N i que ens mena amb facilitat fins a la Mallata de la Añaza (1750 m).

A partir d'aquest punt, i durant tot el tram que va prop del Barranco de la Añaza, l'exigència tècnica augmenta notablement; la principal dificultat és que el sender de vegades és poc visible, la qual cosa ens obliga a anar molt atents al GPS, i que molt puntualment es troba força carregat de vegetació.

A partir de la Majada de Gabardito (1550 m) la dificultat decreix ja que enllacem amb unes roderes de 4x4 que coincideixen amb el GR 11.1, les marques del qual anirem seguint fins a Canfranc. El primer tram és per pista pedregosa però a la cota 1300 abandonem aquesta pista per seguir el GR en un tram de corriol espectacular, de baixa dificultat.

Arribem a Canfranc (1000m) i prenem el GR 65.3 que ens retornarà a Villanúa, sempre paral·lels al riu Aragon. Aquesta part final de GR també té parts molt divertides que acabaran d'arrodonir una gran jornada de bicicleta de MUNTANYA, amb molts trams de corriol on cal aplicar-s'hi de valent, i no només per una qüestió tècnica, ja que també cal buscar la millor traça, orientar-se...