dimarts, 4 de setembre del 2012

Desnivell: 1700 m.
Dificultat: mitjana.
Durada: 7h.
Punt de sortida: Bòrça -Borse- (Occitània, Pirineus Atlàntics -64-). Des de Jaca cal creuar el túnel del Somport i baixar 10 km per la Vall d'Aspe fins a Bòrça.

En plena onada de calor creuem el Pirineu per buscar la tradicional fresqueta atlàntica i intentem realitzar el 8 de Lescun. Des de bon principi ja veiem, però, que de fresqueta més aviat poca, de manera que quan estem afrontant la primera part de la ruta decidim escurçar l'itinerari per la calor. Així, quan ens creuem amb el GR10 (prop del refugi de l'Aberouet), abandonem la ruta original i decidim seguir el GR10 en descens cap a Lescun; són aproximadament 400 m de desnivell de corriols boníssims.

Cal dir que bona part de la pujada prèvia abans d'enllaçar amb el GR10 es fan per asfalt amb l'únic alicient de poder observar de ben a prop les parets del Billare.

Retornats a Lescun continuem el recorregut remuntant per més asfalt fins superar Lestremeau on fem un tram de bonic corriol;

aviat empalmem amb la pista que des de Lhers puja amb percentatges superiors al 10%, però per bon ferm, fins al Coth deth Barranc. Per arribar-hi ascendim els darres 100 m de desnivell seguint el GR10 arrossegant la bici, ja que la pista que hi puja està monopolitzada per un sol terrible que ens ha fet suar de valent; com a mínim el GR va pel mig del bosc i la calor és més tolerable -en cas que la temperatura sigui normal, val la pena pujar per la pista tot i que té un parells de puja i baixa que obliguen a fer 100 m més de desnivell que pel GR-.
Un cop al coll ja només ens queda seguir el GR10 fins a Bòrça, un fantàstic corriol de 1000 m de desnivell que ens farà xalar de valent. Primer fem uns pocs metres per bosc abans de sortir a una clariana que ens mostra la punta del Mieidia d'Aussau.

Per ara tan sols algun peu a terra molt puntualment i la dificultat més que moderada. Però més endavant el pendent s'accentua i es torna més exigent; el paisatge va combinant els boscos típics atlàntics amb altres parts més obertes però en tot moment un regal per al ciclista de muntanya.

I arribem a Bòrça havent oblidat les penúries tèrmiques de l'ascens gràcies a aquest fantàstic descens que es podria haver allargat 100 m de desnivell més fins a Eth Saut (Etsaut), sempres seguint el GR,... llàstima que no hi vam deixar el cotxe.

La traça GPS que adjuntem només té la part del vuit que va directa al descens del GR; nosaltres creiem que és la manera que la ruta quedi 'rodona' (són 1300 m+ i 25 km). Amb tot si es vol fer el vuit, no costa gaire si se segueix la traça d'Utagawa VTT fins a creuar el GR10 el qual cal seguir direcció est fins a Lescun

Angeloo0 ha dit...

Hola pareja!! somos Ángel y Nuria de Huesca, vemos que habéis hecho el track del gr de Borce.., muy buena elección, para nosotros es posiblemente la bajada más completa de la zona, vamos..un bajadón!!

A ver si coincidimos en alguna ruta, aún recordamos el rutón que nos recomendasteis por Balaguer..

ya veis que os seguimos con regularidad!!

Un abrazo fuerte!

pass@muntanyes ha dit...

Hola Ángel y Nuria!!

que ilusión! mira que estuvimos a un plis de enviaros un correo por si os apetecía, pero como era en agosto pensamos que estarías de vacaciones.
Ya vimos que teníais la ruta al wikiloc y pensamos que sería de las buenas... y efectivamente, que bajada tan genial!!!, de lo mejorcito que hemos hecho en el Pirineo.

La próxima no pasa, si visitamos tierras oscenses os enviamos un correo a ver si coordinamos agendas! (o si os apetece, si algun día visitáis el Pirineo de Lleida, ya lo sabéis...).

Ah, y gracias por seguir el blog!