dissabte, 15 de setembre del 2012

Ascenció al Pic del Cap de l'Estany (o Pic de Couillac)

Distància: 13.5km
Desnivell:1700m
Dificultat tècnica: fàcil
Durada: 7.30h
Punt de sortida: zona d'aparcament per a l'accés al circ de Cagateille (prop de Vall d'Ustou, le Trein).

Desagraïda ruta pel nefast terreny que toca trepitjar. Fins a les portes del circ el camí es fa més o menys soportable, però tot just haurem guanyat 200m dels 1700m totals que té aquesta ruta. A partir del circ de Cagataille la marxa és complica.

El sender, que puja fortament entre bosc per tal de superar els murs del circ, es troba ple d'entrebans per als senderistes: pedres, arrels i tot banyat per l'aigua que baixa sense coneixement pel camí traçat i per allí on li sembla. Sortint de la zona boscosa, el terreny no millora gens. Continuem trepitjant amb tensió, la vista fixada al terra i amb tots els sentits activats per no patir una bona relliscada. Fins a l'alçada del llac de la Hillette el sender es troba força definit; per damunt seu i fins al port de Couillac, anirem trobant alguna fita escadussera però la direcció és clara. Des del coll anem a la dreta per remuntar fàcilment el llom fins al cim, on ens espera la millor part de tot el recorregut: les vistes. Als nostres peus el gran estany de Certascan, al fons el Pic d'Orri i en darrer pla, el Montsec, 'les nostres muntanyes' de sempre.

Pel descens no sabem com agafar-lo de tant desagraïda que ha estat la pujada. Així doncs, des del port provem de baixar directament fins al llac i refugi de la Hillete. A la cota 2000 però, ens hem de desviar a l'esquerra i enllaçar amb una petita canaleta que baixa més suament fins al llac (trobarem alguna fita).

Superat el refugi tenim una breu remuntada per un tram equipat fins enllaçar amb el sender de pujada on, després de les hores de sol, el terreny continua igual relliscós i gens amigable.