dijous, 11 d’abril del 2013

Durada: 6 hores
Dificultat: moderada
Punt de sortida: Senterada

Després de prendre un cafè i conversar agradablement amb la Mireia de Casa Leonardo, sortim de Senterada a mig matí amb un cel clar i un sol radiant, ben conveçuts que el dia ens acompanya i amb la tranquil.litat que, després del canvi horari, no hem de córrer per les hores de llum que tenim de marge. A més, circulem per terreny conegut; en principi, només uns pocs quilòmetres de reconeixement ens poden entretenir i donar-nos alguna sorpresa inesperada.
Pugem per pista asfaltada fins a les proximitats de Cèrvoles i ben aviat deixem el quitrà i seguim remuntant suaument fins al coll de Colldeberri.

A mesura que ens endinsem al bosc d'Espigolar, trobem racons més obacs coberts amb algunes clapes de neu. Tot i que l'enfarinada no interfereix en la nostra progressió damunt la bici, sí que el cos detecta una notable baixada de temperatura, sobretot, en els propers 3 quilòmetres de descens.

Fins a la collada de Comallonga tindrem un nou ascens, de 120m+; des d'aquest indret ja tenim davant nostre les cases d'Adons. A continuació, avancem fins recuperar un camí asfaltat que connecta amb la carretera de Perves.

La prenem i remuntem fins al coll, on tornem a desviar-nos per una pista que surt a la dreta i que remunta cap a uns plans. El camí es va perdent, sobretot quan ens orientem cap a l'est per descendir cap al pla de les bruixes. L'objectiu és arribar a la Roca d'en Boruna, antiga pedrera, i recuperar el camí, reconvertit en corriol, que baixa fins a la carretera N-260. Aquest tram de recorregut l'hem extret del llibre de l'Alta Ribagorça i hem de remarcar que actualment es troba en un estat impracticable. Li convé una bona desbrossada si es vol fer en BTT (i fins i tot a peu) ja que està ple d'esbarzers, de còdols de tamany remarcables i camuflats entre la diversa vegetació que fan difícil detectar-los i esquivar-los. Afortunadament anàvem equipats amb roba d'hivern, sinó les esgarrinxades haurien estat més que generoses.
En fi, superat aquest parèntesi, enfilem cap a Sarroca de Bellera; passem per Erdo i al coll de Fades encarem, previ pas pel Pont del Diable, cap a l'esperat descens de la jornada: el sender de la serra de la Bastida.

L'objectiu és enregistrar-lo en vídeo per tal de preparar la presentació del llibre Pallars Jussà. 17 itineraris en BTT, de Cossetània edicions, que esperem que surti publicat ben aviat.