dilluns, 29 d’abril del 2013

Munta alegre a Montalegre

(foto d'arxiu)

Distància: 21,5 km (14 per corriols).
Desnivell: 800 m.
Dificultat tècnica: alta.
Durada: 2.30 h.
Punt de sortida: St. Llorenç de Montgai.

Ascens a Montalgre, a cop de corriol, en una jornada compartida amb l'Al durant una tarda de la setmana passada, quan van aparèixer les primeres calors fortes d'una primavera que per ara s'ha inhibit.
En aquest bloc ja hem parlat diverses vegades de l'ascens a Montalegre però la ruta d'avui és un concentrat de corriols tant de pujada com de baixada; d'aquesta manera, dels 21,5km més de 14 són per senders.
I és que ja feia temps que teníem curiositat com deuria ser pujar pel corriol de la Socarrada; el resultat va ser un ascens molt dur però altament ciclable (99%), tan sols interromput per un parell de passos molt drets però breus que hi ha al principi i al final; la resta, si anem encertant la traça i les cames ens acompanyen no és impossible fer-lo pedalant, tot i que en alguns punts desitjàvem haver d'arrossegar la bici i poder baixar una mica les pulsacions:

Acabat el corriol empalmem amb un camí que en poc enllaça amb la pista que puja a Montalegre. Des del cim comencem a baixar pel sender pedregós de la cara oest. Són gairebé tres km de corriol exigent i on no val a badar a causa d'un terreny a voltes molt inestable:
Part superior:

Part final:

Arribats a Fontanelles creuem la pista de Montalegre i de seguida continuem la ruta un altre cop per corriol, ara lleugerament ascendent, fins arribar a Vilanova de la Sal on repostem aigua en un dia molt calurós.

Des de Vilanova de la Sal remuntem breument per pista i aviat prenem el corriol que baixa per la Solana de la Devesa; es tracta d'un tram d'uns 2 km on perdrem poc desnivell, però amb parts puntualment de fort pendent, terreny pedregós i ocasionalment aeri:

Arrodonim la ruta pujant a tocar del Tossal de Sant Cristòfol punt on agafarem el darrer sender del dia i que ens baixa directament a l'estació de FGC; 2,5 km i 250 m- gens difícils però amb alguns passos una mica exposats: