dijous, 23 d’agost del 2012

Desnivell: 1150 m.
Dificultat: molt alta.
Exposició: molt alta.
Ciclabilitat de pujada: 100%.
Ciclabilitat de baixada: 50%.
Durada: 5.30 h.
Punt de sortida: Sentein.

Des de Sentein sortim direcció sud remuntant suaument la vall de Biros cap Eylie per asfalt; a l'alçada d'aquest llogaret s'acaba la carretera i comencem a ascendir per l'espectacular pista que puja fins les antigues instal·lacions de les mines de Vantelhor (Bentaillou). La pista no té un percentatge desmesurat però el terreny és d'aquells on la bici s'agafa de valent i sembla que superi el 10% (no és el cas); a més, no s'hi val a badar perquè té trams molt aeris on una caiguda seria dolentíssima.

Assolim les antigues instal·lacions després de guanyar 1100 m. El pla que portem és creuar pel coll del Pic de l'Har però cal carregar la BTT 350 m a l'esquena i, a més, segons la ressenya el descens és molt difícil i és molt probable que depassi el nostre nivell; per tant, ens deixem seduir visualment pel GR 10 que té un primer tram espectacular...

a veure si ens privarem de més de 1000 m de sender sense haver de carregar; però no, fet aquest primer flanqueig per una antiga pista de les mines la cosa s'espatlla completament i, excepte algunes breus parts, ens toca arrossegar la bici durant uns 600 m de desnivell, més o menys fins que entra al bosc on ens podem desfogar, molt mínimament, del fiasco de baixada.

Finalment, encara tenim una mica d'ànims per seguir uns corriols que portem de la traça original... però igualment finalitzem la ruta amb un regust intens de fracàs.

La traça GPS que adjuntem, per raons evidents, només té la part de pujada fins a les mines; un ascens que per si sol ja val la pena.