dimarts, 21 d’agost del 2012

Pic Barlonguera per la cara nord

Distància: 17.5km
Desnivell: 2100m
Dificultat: mitjana
Durada: 8.30h
Accés: vall de Ribérot, zona d'aparcament del pla de Lalau, a prop de la Maison du Mont Valier.

Amb un inici boscós i tot seguint indicacions de GR, superem els primers metres de desnivell per forts pendents ascendint ben a prop del barranc del Trapech. A poc a poc, i a mesura que sortim de la zona boscosa, les línies es moderen i el sender ens permet guanyar alçada més pausadament tot puntejant les cabanes que es troben disseminades per la vall. Superem la cabana de l'Artiga i la de Trapech i, a pocs metres per damunt nostre, ja es visualitza la cabana Clot du Lac.

Sense arribar-hi, nosaltres ens desviem del seu trajecte així com també abandonem les traces del GR10. Seguim guanyant desnivell en direcció contrària, tot creuant el barranc de Trapech i enfilant pel corriol fins arribar al Pas de l'Esque, punt d'inflexió que ens permet canviar de vall. Des de la cota 2178m hem de perdre uns 200 metres, els primers força aeris però equipats amb passamans, per acostar-nos a la cabana de Trinque i creuar el barranc de Peyralade. A continuació tornem a remuntar seguint les marques del GR transfronterer, direcció al port de Barlonguère i a la cabana homònima. Sense arribar-hi, ens desviem a la cota 2.250m, creuem el rierol, i remuntem direcció oest, cap al Pic de Barlonguera. Durant aquesta darrera part del recorregut trobarem fites que ens guiaran. A partir de l'estany du Mil, i especialment els darrers metres abans del cim, el terreny és força descompost i exposat.

Pel retorn desfem camí fins a les proximitats de la Cabana de Trinque. A partir d'aquí seguirem un hipotètic sender que baixa paral.lel al riu de Peyralade. Superarem una nova cabana i el ramat de vaques que sembla custodiar-la i no serà fins a l'alçada del bosc on el corriol es torna a fer més visible, amb uns pendent inicials molt forts però que a mesura que perdem alçada se suavitzen. Per sorpresa nostra, aquesta cop ens veurem resseguint metres i metres de cablejat amb la pretesa funció de barra protectora (no tenim clar per a qui... potser per evitar que el bestiar s'esbarranqui).