dijous, 24 d’abril del 2014

Desnivell: 1100 m
Dificultat: BE, S3
Durada total: 4.50h
Punt de sortida: Pont del Castellar (una mica abans de l'estació d'esquí d'Ordino).
Dia: 17/4

Aparquem al Pont del Castellar i mentre ens anem preparant arriba el Ricard amb el qual parlem una estona i sortim plegats cap al cim. Ell ja ens ha avisat que pel marge esquerre del riu del Comís Vell ens podrem calçar els esquís però com que anem una mica més avançats, ens passem el pont per passar a l'altre costat i calçar-nos els esquís després de 5 minuts d'haver sortit del cotxe. D'aquesta manera ens toca carregar els esquís durant 100m+, fins més o menys al punt on el bosc es comença a fer més. Remuntem gairebé sempre per pendents suaus, excepte una rampa d'uns 100 m+, fins a tocar de la Portella de Rialb, on abandonem l'orientació est que portàvem i ens encarem al nord. Inicialment ho continuem fent per pendents suaus fins que hem d'accedir al llom final, ja que ho fem per una breu pala de pendent moderat. Un cop al llom (cota 2700) ja veiem el que ens queda: un pujada molt directa fins al cim sempre a tocar del llom sud.

Per al descens desfem camí per on hem pujat. El Ricard es pensa de llençar-se per la pala sud-oest però té un parell d'allaus mitjanes i una esquerda molt lletja, per la qual cosa decideix també desfer camí. La pala de dalt aguanta la neu ben dureta gràcies al vent que fa, però a partir dels 2700 ja trobem bona neu primavera tan sols espatllada per la rugositat provocada per les pluges dels dies precedents.

zwingg ha dit...

Ei! Veig que vau coincidir amb el Ricard! És un bon amic.

pass@muntanyes ha dit...

Sí, ja ens ho va dir... Vam passar una bona matinal!!