dimecres, 20 de juliol del 2011

Ruta pels antics forts de Briançon

(El primer fort i Briançon a baix)

Total km: 31
Desnivell: 1.100m
Dificultat: mitjana
Durada: 3.30h

Sortim del càmping municipal dels Alberts (al nord de Briançon, a la Vall Claree) i seguim les indicacions de la ruta 4 del centre BTT fins arribar al poble de la Vachette. Des d’aquest poble creuem la carretera (N94) i enllacem amb la ruta número 6 del centre BTT per pista inicialment pedregosa tot i que, ben aviat, millora el seu estat.

(Fort Trois Tetes)

Superem el primer fort Daufin, obert al públic. A continuació passarem pel fort Trois Têtes, aquest tancat al públic excepte en dies de representació. Poc després deixarem l’entrada del fort Randouillet, també amb accés tancat, i seguim remuntant seguint les indicacions de l’itinerari 6 fins arribar al fort d’Anjou.

(Remuntant cap al Fort d'Anjou)

En aquest indret desfarem camí uns 200 metres (i abandonem les marques de la ruta 6) fins trobar una bifurcació. Nosaltres pujarem a la dreta, per una antiga pista tancada al trànsit i actualment reconvertida en sender. Durant 250 metres de desnivell haurem de remuntar fent divertides i alhora exigents llaçades per la Crête du Point du Jour fins arribar a una pista asfaltada (cota 1925m).

(Divertit corriol de pujada)

A partir d’aquí seguirem per asfalt fins arribar a la cota 2.331m, un coll que ens permetrà remuntar els darrers 100 metres de desnivell fins al darrer fort: l’Ancien Fort du Gondran on, des de l’altra vessant, puja un remuntador que a l’estiu resta obert per als fanàtics dels descensos en btt.

(Finalitzat el corriol acabem de pujar per asfalt)
 (El Fort Janus a l'esquerra)

(Malgrat que no ho sembli, és estiu)

Un cop som a la cota més alta (2.459m) només ens queda un ràpid descens (amb variants al gust) per les pistes d’esquí de Montgenèvre que ens durà al coll del mateix nom, on aquest dia aprofitarem per veure passar el Tour de France.
Finalment el darrer descens el farem seguint inicialment la ruta 18 del Centre BTT, que segueix per pistes amb forts desnivells fins a enllaçar amb la ruta número 16 que prendrà uns divertits corriols (trams més exigents que els precedents) i que ens duran fins al poble des Alberts i d’aquí, per asfalt, fins al càmping municipal.

(Descens per la ruta n.18 del centre BTT)

___________________________________________

PS: si disposeu de temps (nostres anàvem amb contrarelotge per veure els ciclistes del Tour) pot ser una bona opció, tot i que augmentareu el desnivell, arribar-vos fins al Fort de l’Infernet; creiem que no ens equivoquem quan afirmem que arriba una pista ciclable fins dalt, la qual es pren des de la cota 1.925m, on comença l’asfalt. Des d’aquest fort ens va sembla veure pista directa cap a l’Ancier Fort du Gondran (E) passant per sota de l’Ombilic. De totes maneres, caldria confirmar-ho.
A més a més, des del Sommet des Anges s’observa una pista que puja fins a Le Janus, una altra opció per endurir encara més la ruta.
Una altra opció molt interessant per la zona és invertir la ruta: pujar fins al coll de Montgenevre per l'itinerari número 1 del centre BTT (és una verda que en aquesta cas es fa a l'inrevés) i des del coll pujar o per una pista fàcil fins a la cota màxima o amb els remuntadors de l'estació. Un cop a dalt és pot baixar seguint la ruta número 6 (vermella) o 9 (negra) del centre BTT.