dijous, 28 de juliol del 2011

Desnivell: 900m
Distància: 10km
Dificultat: PD
Accés: des de Briançon prenem la N-91 direcció Grenoble. Deixem el cotxe a Pont-de-l’Alpe, en una zona d’aparcament al costat de la carretera.

L’aproximació fins a peu de via és d’una hora per pista que puja fins als Chalets de l’Alpe du Lauzet. Superades les darreres cases, remuntem uns metres més direcció a la tartera que baixa de l’Aiguillette du Lauzet. Ben aviat trobem un indicador de la via ferrada i les primeres sirgues (bastant prescindibles) on podrem assegurar-nos.

La ferrada,  de 2.30h de durada, combina ressalts verticals amb travesses rocoses i aèries i també progressions per senders gens complicats però on caldrà igualment posar molta atenció per la seva exposició i manca d’anclatges per assegurar-se. En ser una via molt concorreguda, cal destacar que en alguns indrets la roca es troba molt desgastada i, per tant, caldrà assegurar bé les passes per no patir alguna relliscada. Al nostre parer, l’equipament té algun punt en estranya disposició.

A la part final de la via trobarem un mur més vertical i amb una mica de desplom (breu) que ens obligarà a fer treballar els braços més del previst. A banda d’aquest pas, la resta no té una excessiva complicació. La ferrada arriba al cim de l’aiguillete de Lazet (2610m), amb unes bones panoràmiques, si el temps ens ho permet, de les geleres del massís dels Écrins.

Pel que fa al retorn (1.15h) seguirem un evident sender que baixa pel vessant est fins al coll de l’Aiguillete. D’aquí continuarem el descens per corriol tot voregant les parets de Lauzet per la seva cara sud i encarar-nos poc a poc cap a la vall de la Guisane. A la cota 2086m enllacem amb el GR-50 i Chemin du Roy, el qual prenem a la dreta per arribar als Chalets du Lauzet. Ara només ens queda desfer camí per pista coneguda fins arribar al cotxe.