dijous, 21 de juliol del 2011

Molines en Queyras - Col Agnel

(Al coll amb el Pa de Sucre i el Mont Viso al fons)

Distància: 32,7 km (ruta circular)

Desnivell: 1250 m
Dificultat: mitjana
Categoria: bttsenderisme
Accés: passat Chateau Queyras (D902 des de Guillestre) cal prendre a la dreta la D5 que puja a Molines-en-Queyras.

Sortim de la part baixa del poble de Molines en Queyras (1.750m) i prenem la D-205 en pujada i direcció al col Agnel (cota 2.744m) on esperem rebre, per segon dia consecutiu, el pas del Tour de France en la seva etapa reina (amb 3 colls fora de categoria, entre els quals el coll Agnel, el més alt d’aquesta edició del Tour). L’ascens fins l’esmentat coll sempre és per asfalt en suau desnivell, seguint la llarga vall d’Agnelle.

(Remuntant per asfalt cap al Coll Agnel)

Si volem estalviar-nos una mica de carretera, des del poble de Pierre Grosse fins passat Font Gillarde, podem aprofitar el camí que puja per l’altre costat del torrent de l’Aigue Agnelle (ben visible des de la carretera). Amb 16 km, al 6,5%, som al coll Agnel. Havent passat els ciclistes del Tour flanquegem per corriol direcció sudoest, primer en breu descens i, després en clar ascens cap al coll del Pic de Caramantran (cota 2.860m) sempre arrosegant la bici per evident sender enmig d’una tartera.

(Flanqueig des del Col Agnel, al fons, cap al de Caramantran)

(Al coll del Pic de Caramantran)

Són uns 200 m. de desnivell de tolerable porteig. Arribats al coll comença el festival: un excel.lent corriol de fàcil ciclabilitat (GR58) que baixa cap a Notre Dame de Clausis.

(Part inicial del descens des del Coll del Pic Caramantran que es veu a la dreta -també s'hi puja en BTT-)

Finalitzada la primera part del descens per suaus prats, arribem a una pista que creuem i seguim baixant pel GR en un tram de sympa épingles. Posteriorment, quan el GR s’encara cap a St. Veran, nosaltres l’abandonem i seguirem pel marge esquerra del riu, ara fent cas de la ruta número 1 del centre BTT que ens porta fins a Molines, combinant trams de pista en bon estat amb d’altre de més pedregosos i trams de corriol que circula entre bosc.

(Imatges de la segona meitat del descens)

Arribarem al poble de Molines amb una breu però cruel remuntada de 30 m. de desnivell on per arrodonir la jornada, buscarem un bar per veure el final d’etapa à la Télé , l’ascens al Galibier (que aquest dia celebra el centenari de la seva primera ascensió).